Alla inlägg under januari 2008

Av Madeleine - 29 januari 2008 21:52



Tro det eller ej - Jag ska bli författare...!!

Har funderat på det länge och nu ska jag ta steget, ska skriva min första bok! Har brainstormat hela kvällen och kommit på många bra idéer.. Vill egentligen sätta igång med skrivandet nu på en gång men klockan är för mycket. Börjar jag nu blir jag uppe hela natten.

Ska öppna en ny omröstning - rösta på vad boken ska handla om!!!


Av Madeleine - 29 januari 2008 13:33




"Att dölja ett fel med en lögn,

är som att dölja en fläck med ett hål"


Av Madeleine - 29 januari 2008 13:06




Idag åkte jag och Mandis in till söder, skulle träffa en gammal kompis från Ånge- Jenny, som oxå bor i Sthlm nu ;-)

Åkte in lite tidigare så att lillgumman skulle hinna sova i vagnen innan lunch. Gick runt och strosade inne på Ringen och på söder. Bara älskar underbara söder. Fick nog promenera i över en timme innan tokfia somnade. Hon är alltför nyfiken för att sova nu då man är ute.!! Hann handla lite kläder till henne oxå, som vanligt. Ganska otippat va? Köpte den fina retro klänningen, leggings och body från Lindex. Dom jag har lagt in bilder på tidigare den här månaden. Letat flera gånger efter dom men varit slutsålt!! Så nu grabbade jag tag i dom fort som bara den..!! Hon kommer bli sååå fin i dom.

Sen var det bara att leta födelepresent till Tim som fyller år på torsdag. Kollade på lite kläder men tycker det är så tråkigt att ge kläder till barn. Barn ska ha leksaker!! Kom ihåg att då vi var hos Kurre & Sussie i julas så spelade ungarna en jäkla massa pingis så hittade ett pingis set med bord och nät som han ska få. Det hoppas jag han blir glad för ;-)

Om inte annat lär väl mamma Linda och André spela en massa.. hahaha.. Så är d väl alltid, vuxna som snor barnens leksaker!!!


Mötte upp Jenny sen på Ringen, inte träffat henne på typ SEX ÅR!!! Helt galet..!! Mycket att prata om.. himla kul att träffa henne. Hoppas på att vi tar och ses snart igen. Nu då vi vet att båda bor i Sthlm :-)

Amanda var på strålande humör (fast hon är ju alltid glad), busade och pratade konstant då vi fikade. Riktigt charmade Jenny! Inte blyg för fem öre.. Mammas lilla solstråle!!





Av Madeleine - 28 januari 2008 12:49




Nu har man fått iväg alla kläder och prylar jag sålde förra veckan. Så då var d väl dax att lägga in nya auktioner..!! Så ofta som jag lägger ut auktioner kan man tro att jag sålt hela hemmet snart.. hahaha... Ni ska bara veta hur otroligt mycket skräp man har... som kanske är skräp för dig men nytt för en annan. Har tjänat många tusen på Tradera. Gör det inte för pengarna.. har blivit som en hobby - en besatthet kanske.. Älskar att se sista minuterna av budgivningen, spännande värre. Hahaha, skaffa ett liv va??



http://www.tradera.com/auktioner/Angelicious


Av Madeleine - 28 januari 2008 09:23



Då mår man lite bättre då.. men var fasansfullt trött imorse. Hade ingen lust att kliva upp då klockan ringde. Snooza en halvtimme.. Zzzz...


Händer idag då?? Förmodligen städning, kanske träffa någon bebis kompis till Mandis. Är för trött nu för att tänka..

Ska sätta mig med dom eländiga räkningarna snart.. kanske bäst att vakna till lite så man inte gör fel.. :-o


Igår kom Andreas tillbax hit igen.. myste och såg lite filmer tillsammans. Såg på ZuperZebran bland annat.. hahaha.. Jag och Andreas skulle gå på bio på den, trodde d var en tecknad rolig film.. Gissa om vi blev förvånade då d var värsta tjejfilmen som handla om travhästar... garvade ihjäl oss på biografen.


Käre Bror var hit en sväng igår oxå, fikade lite och busade med Amanda.

Saknar hans ungar såå - älskade Mirabelle och Oliver, måste ta och hälsa på dom till helgen.



Fasters älsklingar - Mirabelle & Oliver

Mosters stora favvotjej - Jennifer


Av Madeleine - 28 januari 2008 08:04




"Var dej själv, det finns redan så många andra"

Av Madeleine - 27 januari 2008 20:03



Orka med d här idag... bara film och soffan som gäller nu..

Va fasiken ska man dricka för då man mår sååå här dåligt dagen efteråt?

Å hur kommer d sig att man glömmer så fort hur dåligt man mår dagen efter... typ helgen efter...


Blev bara jag och älskling igår åsså vinkartongen då ;-)


Tar nya tag imorgon...

Av Madeleine - 27 januari 2008 19:56



"Pessimisten säger att det är ett moln framför solen.

Optimisten säger att det är en sol bakom molnet."






Ovido - Quiz & Flashcards