Alla inlägg under januari 2008

Av Madeleine - 31 januari 2008 21:38



Skellefteå.... va f''''n händer? Helt sanslöst!! Vi kan spöa Linköping och få oavgjort mot HV71, åsså få tokstryk mot ett skitlag som Skellefteå.. Skärpning nu!!! Blev definitivt fler än ett glas vin ikväll....

Vilken kvalitet det är på elitserien idag.. vi skulle lätt kunna plocka upp fyra-fem lag till från allsvenskan.. Då blir d mer som NHL, då skulle lagen få bättre motivation, det skulle helt enkelt bli bättre hockey!!!

Av Madeleine - 31 januari 2008 20:11



Samma visa ikväll... gallskriker i sin säng.. vill inte sova trots att hon är toktrött.   :-( Bara sovit en gång idag så borde slockna på några sekunder..

Hoppas den här perioden går över snart..

Åsså har Andreas matteläxa - division. Så har hjälpt honom med läxan under kvällen oxå. Jag skulle fixa middagen efter vi varit på kalaset, bondomelett, men älskling är inte så grym på matte så vi fick byta platser ;-) Tror att jag fått honom att förstå hur man gör och ställer upp!! Jag är ganska grym på matte ändå.. hehe... Man kämpade på med matten i skolan, man var sååå lycklig då man avslutade matte B, äntligen, aldrig mer matte. Så var d ju inte, man måste ju gå igenom allt igen med barnen.. *suck*


Kalaset var som förväntat, kaos ;-) Nejdå, Linda hade gjort så mysigt och fint därhemma. Kaffe, tårta och kakor. Amanda mumsade i sig massor, passade på då alla gav henne en massa gotteligott.. lär prutta gott under natten... :-o :-o

Timpen fick ett pingis set av oss, verkar som han blev glad för.


Nää, ska unna mig ett glas rödvin ikväll igen.. det sover jag gott på!! Skulle behöva en hel flaska och ett par hörselkåpor för att kunna slappna av känns d som..




DIF- Skellefteå ikväll... HEJA DJURGÅRDEN!! 


Av Madeleine - 31 januari 2008 09:28



Vi har inte ens kommit in i februari och jag är helt pank.. helt sanslöst, jävla skitmånad..!! Borde kanske ha skjutit upp en räkning men d är ju bra att vara efterklok.. d är så kul att vara hemma och mammaledig, man gör så jäkla stora pengar!! *gaah* En månad till sen är man på jobbet igen, då är d slut på att leva i fattigdom!!


Amanda har kommit in i nån typ otrygg period nu, har sååå svårt att sova. Förut fick hon välling/gröt, borsta tänderna och en nattsång sen sov hon, 20.00-08.00, vakna inte en gång. :-D Nu vill hon höra nattsång och sova i famnen bara, så fort man lägger ner henne skriker hon hysterisk. Varit så hela veckan..!!! Får hålla på i en timme nästan varje kväll innan hon somnar. Då hon väl somnat så sover hon.. Igår orkade jag inte så gick in en sista gång sen sa jag till mannen att han fick ta henne nu, jag skulle ta ett avkopplande bad. Jag behövde verkligen varva ner!!! Men jag är ju sämst på d.. tog med mig luren in dit åsså ringde jag syster.. låg därinne och kacklade en massa ;-) Fick ju iaf vara ifred...!!


Bonussonen hade en underbar dag igår, vaknade med ett sjujäkla humör, blev några utbrott innan skolan och man hade ju hoppats på att det hade lagt sig då han kom hem.. Troligt.. då var d sju resor värrre.. - Va fan, är inte maten klar, jag är ashungrig, ge mig mat nu... Allt var fel, jag pallar inte sånt. Man kan inte komma med asdålig attityd och tro att man får nåt för d.. Men men... under omständigheterna så har han väl d inte så lätt just nu. Jag får försöka ha lite överseende med hans humör nu..


Ikväll blir d kalas för Tim hemma hos svägerskan. Hoppas hon har gjort nån mumsig tårta ;-) Tomas är bara orolig att inte hinna hem till hockeyn börjar. Stora problem!!




 

Tur att du alltid får Mamma på bra humör, love u hjärtat!!




Av Madeleine - 31 januari 2008 08:57




"Barn gör vad du gör, inte vad du säger"

Av Madeleine - 31 januari 2008 08:48



GRATTIS TIM PÅ DIN FÖDELSEDAG!!


9ÅR


HIPP HIPP... HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!




En stolt kusin

Av Madeleine - 30 januari 2008 19:22


MAMMAS ÖGONSTEN




Av Madeleine - 30 januari 2008 18:12



Nu har jag startat på mitt allra första manus...!! Spännande..!! Skrev fyra A4sidor på förmiddagen då Skrotan sov. Gick faktiskt förvånansvärt bra, orden riktigt flödade ;-)

Får väl se om det blir den bok idéen eller den andra... har fixat två olika inledningar på två olika böcker.. båda är lockande. Kanske plitar lite på båda samtidigt..


Ska se om jag hinner med att skriva lite mer ikväll eller om jag fortsätter imorgon igen. Finns ju inte riktigt så mycket tid då man har en liten speedad unge som kryper och klättrar överallt..!!! :-o Självklart går mammas älskling först, manuset får jag ta då hon sover..


Har städat idag igen, blir dammsugning ofta eftersom Mandis stoppar allt i munnen..!!


Var en sväng till Svärmor och vattnade hennes blommor och tog in posten. Köpte och ställde in en minimjölk och en mellanmjölk oxå så hon har tills hon kommer hem till Sverige igen ;-) Känns som om hon har varit borta i en evighet.


Kvällen avnjuter jag och min älskade man framför soffan med ett glas vin, det har vi förtjänat. Vad jag älskar dig min underbara älskling!! Tänk, snart har vi varit gifta i ett år..!! Älskar att vara fru Holmberg :-D



Av Madeleine - 30 januari 2008 09:13




"När man tänker nånting vänligt bör man tänka det högt"




Ovido - Quiz & Flashcards