Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Madeleine - 4 mars 2008 21:25



Ni bara MÅSTE tycka synd om mig...


imorgon börjar jag sju... måste ta bussen som går 06.15 :-o HELT GALET tidigt..!! Hur ska jag palla det..??? BLÄÄÄ.... Nu SUGER det att jobba...

varför kan man inte börja jobba tio varje dag som jag gjorde idag?? :-( *snyft*  Ja, jag vet... jag gnäller för lite....

Av Madeleine - 4 mars 2008 21:08


Bara en liten önskelista *blink blink*



Häftig bodysuit med printet "Applefield"

Plastisock 249:-

Coola leggings med printet "Äppellunden"

Plastisock 199:-

 


Fin långärmad body med printet "svart äppellund"

Plastisock 199:-

Body Stella "Cards"

Molo 155:-


 


Röd stjärnbody från Villervalla och även röd klänning med stjärnor.

----> REA på www.villervalla.se <-----

Vill oxå ha den svarta stjärntröjan och tillhörande svart klänning ;-)

(tyvärr inga bilder på dom)


Tack Sofia för tipsen..!! Du är en pingla..!!



Av Madeleine - 4 mars 2008 20:49


Måste bara skriva ett SUPERSTORT GRATTIS till våra underbara vänner, Danne och Cissi, som fått en liten flicka idag, en liten Ella..!!!


Det var ett planerat kejsarsnitt och allt hade gått bra!!! Hon var verkligen helt bedårande söt..!! Hon var 52cm lång och vägde 4130g - STOR tjej..!!


Storasyster Hannah är nog MYCKET stolt över sin lillasyster..!! Cissi ville ju ha en till tjej.. SÅÅÅ glad för din skull..!!


Längtar tills vi får komma och snusa på lilltjejen..!! GRATTIS igen..!!!

Av Madeleine - 4 mars 2008 20:33


MÅSTE HITTA ETT LEKSAKSKÖK TILL LILLAN NU!!



VILL HELST HA DEN HÄR:


www.harmonibarn-butik.nu ------> (2000 kr)





Rött passar inte ju i Mandis rum.. men tycker om det här köket ändå...


Micki Minikök i trä, Röd ----> 399:-





Enkelt... lite för enkelt... fast hade passat i hennes rum..


Brio, spis, vit ----> 299:-





Alldeles för mycket plock... plastigt va??


KÖK FISHER PRICE ----> 995:-






Typ lika.. fast lite mindre bara... fast med ljud och ljus funktioner..


FOOD'N'FUN elektroniskt kök ----> 599:-






Ja, ni förstår väl vilka problem jag har...?? ;-)


Av Madeleine - 4 mars 2008 18:57



Började vid tio imorse.. skönt med lite sovmorgon. Älskling klev upp och fixade välling till lillan, kommer in och lägger henne med mig så vi kan ligga kvar i sängen och mysa ;-) Supermysigt!!!

Han kommer hem igen före nio, fikade lite tillsammans innan jag drog. Så vill jag ha d varje morgon!!!


Har suttit med min chef på f.m gått igenom en massa papper bara.. sen fick jag gå med en annan gruppchef, berättade lite vad hon gjorde m.m - Det här kommer nog gå bra!! Bara jag kommer in i d..


Sen vid tolv åkte vi in till stan på kurs/föreläsning. Det handlade om medmänsklighet och empati.

Föreläsare var Stefan Einhorn och Lou Rossling. Mycket intressant och lärorikt.. lr d var väl saker man redan visste men alltid behöver påminnas om!!



Så här skriver "Fortbildarna" om föreläsarna:


  • Nu kommer uppföljningen till succén ”Konsten att vara snäll” – boken och föreläsningen som gjort Stefan Einhorn folkkär och som definitivt placerat honom i toppen bland Sveriges bästa och mest efterfrågade föreläsare. Den här gången har han samlat fantastiska historier som visar att en enda handling - som du kan göra – kan göra hela skillnaden i en annan människas liv. Medmänsklighet är en väg till framgång och vi kan allesammans hjälpa till att få varandra att växa!
 
  • Som moatjé har Stefan Einhorn denna gång Lou Rossling, skånskan som det glittrar om, 2003 utsedd till Årets talare. Hon brukar beskrivas som ett fyrverkeri, en tändsticka som tänder andra och en kvickögd sannings-sägare. Hon har många exempel på hur vi människor kan såra och nonchalera varandra – och motsatsen, hur empati och medmänsklighet gör underverk. Med stor scennärvaro berör hon och engagerar.

Dom kompletterade varandra väldigt bra.. Stefan med sina studier och Lou med hennes roliga manusfria sätt.. ;-)



Var hemma efter fem tror jag.. då stod middagen på bordet.. Ärtsoppa och pannkaka.. har ALDRIG fått d tidigare av någon... alltså både och... Älskling måste ha tagit fel på dag.. inte torsdag idag inte.. hehe.. Gott var d iaf.. MYCKET länge sen jag åt ärtsoppa... gick faktsikt i mig..


Nu på kvällen har jag bara myst och lekt med massas lilla hjärta!! Helt otroligt vad man uppskattar tiden tillsammans nu .. Säger jag efter TVÅ dagar på jobbet...


Lilla älsklingen hade sovit dåligt idag så hon sover redan för natten.. så blev inte lek nå länge.. :-( vet att d står att kl. är 18.57 nu, men har tagit mig en halvtimme att skriva d här.. var ju tvungen att byta blöja, ta på pyjamas, borsta tänderna och sen lägga Mandis oxå. Å är hon vaken och datorn står framme så ska hon ABOSLUT oxå vara med och skriva... så d är omöjligt att ha den framme då... BUSUNGE!!!



Av Madeleine - 4 mars 2008 08:33

Adrian

Adrian är ett mansnamn som är en modern form av det latinska namnet Adrianus eller Hadrianus som betyder ?en man från Adria?. Adria (eller Hadria) var en stad i Norditalien som gett upphov till namnet Adriatiska havet. Som romerskt kejsarnamn skrevs det Hadrianus. Namnet kom till Norden från Holland på 1500-talet. Den feminina motsvarigheten till Adrian är Adrianna. Namnet var mycket ovanligt före 1970, men har sedan ökat starkt i popularitet. 31 december 2005 fanns det totalt 5376 personer i Sverige med namnet, varav 3342 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 269 pojkar namnet, varav 195 fick det som tilltalsnamn.



Adriana


Adriana är en feminin form av den manliga motsvarigheten Adrian som är en modern form av det latinska namnet Adrianus som betyder "en man från Adria". Namnet Adrian kom till Norden från Holland på 1500-talet medan den feminina formen knappast har förekommit i Sverige förrän i modern tid. Namnet är ovanligt i Sverige, men trenden är uppåtgående. 31 december 2005 fanns det totalt 793 personer i Sverige med namnet, varav 483 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 14 flickor namnet, varav 4 fick det som tilltalsnamn

Ovido - Quiz & Flashcards