Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Madeleine - 19 mars 2008 21:51


Världens goaste lilla tjej ;-)






NO HANDS..!!




Av Madeleine - 19 mars 2008 21:25


Hmm... varför kan ni inte se youtube klippet jag la in på Amanda Jenssen?? Konstigt... :-o


Blev övertid ikväll igen.. *suck* Kom precis hem.. hade inte älskling hämtat mig så hade jag inte varit hemma än på ett tag.. TACK darling!!


Det positiva är att jag börjar 8.00 imorrn istället för 7.00 - måste ha 11timmars dygnsvila emellan passen ;-) Sen tänkte jag flexa en timme imorrn oxå.. kanske sluta vid 13..!! Hoppas d går bra..!! Har sjukt mycket att göra imorrn. Städa, baka, fixa och göra fint. :-) Förbereda maten oxå..!! Om den är förberedd behöver man inte stå och slava i köket nåt på fredagen då d är kalas..!! Mammas lilla ögonsten ska få en UNDERBAR allra första födelsedag!! Ska filma hela dagen lång..!! :-D




Av Madeleine - 19 mars 2008 14:31



Vilken underbar liten sötnos.. - lilla Ella..!! En kopia av sin storasyster då hon var lika liten..!!! :-)

Amanda kikade nyfiket på bebisen men verkade förstå att hon var för liten för att leka med.. bara tittade.. Lekte mest på Hannahs rum.. MYCKET nya leksaker.. hihi..


 

















Strax efter 12.00 då solen kikade fram passade jag på att slänga ner Stumpan i vagnen och bege oss hemåt.. skulle ju in och hälsa på dagmamman oxå. Amanda somnade på tre röda... På tre röda kom även haglet och snöstormen... gick hem i värsta snökaoset... *ggaaaahhh* Inte fasiken hade jag nåt regnskydd lr nåt med mig... TOk blöta blev vi.. Fast hon verkade inte störas av stormen.. - sov som en stock..!!!

Hittade hem till dagmamman, -Iris, som bor väldigt nära oss. En stort charmigt hus i ett lugnt villa område. Stor tomt med massa gungor och cyklar. Alla barnen låg och sov då jag kom dit, Mandis oxå.. så vi hann prata och hon visade mig runt. Sen då alla började vakna gick jag och väckte Amanda oxå. Ville ju att hon oxå skulle hälsa på Iris och dom andra barnen. Hon började leka på en gång i lekrummet, inte alls blyg för nån av barnen.

Vi kunde höra av oss efter påsk om vi ville ha platsen eller inte.. ska fundera lite och prata med älskling. Ska ju titta på dagiset på onsdag oxå, då får man ju nåt att jämföra med. Men lutar nog mot dagmamma...


Hem och käkade lite sen kom älskling och skjutsade mig till jobbet.

Intensiv dag idag blev d.. hoppas jag kommer ner i varv och kan sova ikväll... :-o :-o


Av Madeleine - 19 mars 2008 08:55


Vilken stjärna hon är..!!



Av Madeleine - 19 mars 2008 08:36


Usch.. inatt har dom rånat videobutiken som ligger på hörnet där vi bor..

Tycker d alltid är nåt..

Vart bor man egentligen?? Annat var d i gamla goa Fränsta ;-)

Har hänt sjukt mycket grejor omkring en sen man flyttade.. okej där vi bodde förut, men nu bor vi ju faktiskt i ett bättre område. Massa jävla butiksrån, slagsmål, knivrån och ja, - you name it..!! Tragiskt!!

Är d verkligen här jag vill att mina barn ska växa upp?? Går d att hålla dom ifrån allt våld?? :-(

Av Madeleine - 19 mars 2008 08:33

Josef

Josef, Joseph, hebreiskt mansnamn med betydelsen "Herren skall föröka" eller "Herren förökar". Josef har, som flera andra bibliska namn, ökat i popularitet sedan mitten på 1980-talet. Det ligger nu på mellan 60:e och 80:e plats. 31 december 2005 fanns det totalt 11 489 personer i Sverige med namnet Josef eller Joseph varav 4 997 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 349 pojkar namnet, varav 185 fick det som tilltalsnamn.


Josefina

Josefina är ett kvinnonamn, bildat av mansnamnet Josef, liksom det idag populärare Josefin. Josef har hebreiskt urspung och betydelsen må han föröka. Namnet har funnits i almanackan sedan mitten av 1700-talet då det togs in för att hedra Oscar Is giftemål med Josefina av Leuchtenberg. 31 december 2005 fanns det totalt 8 955 personer i Sverige med namnet, varav 1115 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 182 flickor namnet, varav 23 fick det som tilltalsnamn.


Ovido - Quiz & Flashcards