Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Madeleine - 18 mars 2008 20:48


Har beställt en ny barntavla till Amanda oxå som hon ska få i present. Det är min kompis Ammi som har målat dom. Hon fick en av henne då hon föddes, en alldeles fantastisk fin tavla. Så ville ju ha en till... Åsså är d ju lite speciellt och extra fint då d är någon man håller kär som gjort den..!!


Så här tror jag den nya tavlan ser ut:



Min mamma har med sig den så än så länge är d bara hon som sett den.. men hon vägrade berätta nåt.. Hmm.. har Ammi nåt fuffens för sig...?? :-o


Kika in på hennes sida och beställ ett eget original eller reproduktion av hennes tavlor..!! Dom är UNDERBARA...!!


Ammis Bildverkstad



Av Madeleine - 18 mars 2008 20:41


Fick Molo Kids "cards" bodyn och Plastisock rosa/svarta "Applefield" bodysuiten idag..!!!!! Dom var till och med MYCKET finare än vad jag trodde..!! Snabb leverans där oxå..!! Hon kommer att bli sååå fin i bodyn..!! Slog in dom i paket på en gång... annars hade jag inte kunnat hålla mig från att testa dom på henne.. :-o - Jag har verkligen gjort skitbra köp på senaste.  Dyra - men bra..!! ;-)


Tack till Sofia oxå som alltid är en sån pärla..!! Tänker på dig..!!!


Av Madeleine - 18 mars 2008 20:30


Imorgonbitti ska vi ta en promenix till Svedmyra, ska hälsa på Cissi och lilla Ella. Mmmm... få snusa nyfödd bebis..!!! Farligt värre.. Älskling får hålla i kalsongerna då jag kommer hem.. :-o :-o



Mandis bara ett par timmar gammal... ;-)




Skrynklig och go..!! Tänk, d är ett år sen nu..!!??




Av Madeleine - 18 mars 2008 20:00

Mischa Bartons nya film, Closing the Ring, kastar Mischa kläderna i en av hennes mest seriösa roller. Filmen, som regisserades av Richard Attenborough, är en kärleksfilm med bland andra Neve Campbell i en av huvudrollerna.




Av Madeleine - 18 mars 2008 19:24


Nu har jag fixat påskäggen till ungarna..!! Blev inte så mycket godis, - d kommer dom få av andra ändå.

Till lillan köpte jag ett mini hink & spade set, godis och ett hårband med en tuff döskalle på ;-)

Andreas får godis, mobilstrumpa, trisslotter + några fler lotter.. ev. en biobiljett oxå.. - Det kommer dom bli nöjda med..!! Andreas älskar lotter och godis ju..!!


Hämtade ut miniköket oxå.. satt ihop d jag kunde så fick älskling skruva ihop resten då han kom hem. Attans vad fint d blev..!! Supergulligt.! Mycket nöjd med köpet..! Helt klart värt pengarna. Vet inte om jag ska ställa in d redan imorrn.. hur ska jag kunna gömma d stora köket tills på fredag..?? hmm.. spelar ju inte så stor roll.. Då är d bättre att jag fixar till hennes rum så d är fint till hennes födelsedag. :-)


Har lite beslutsångest angående maten jag ska bjuda på på fredag... kommer lite fler än vad jag trodde.. ändå är d bara familjen som får komma då.. :-o Måste komma på nåt annat som går snabbt att slänga ihop.. helst som går att förbereda.. hmm...


Nu börjar kanske sista slutspelsmatchen för Djurgården.. - Kom igen nu DIF.. Se till att vända d här nu.. Ni kan ta dom..!!!


HEJA HEJA HEJA Djurgårn..!!!


Av Madeleine - 18 mars 2008 19:17


Fick ett alldeles underbart samtal idag - dagmamman ringde och berättade att vi har fått plats hos henne..!! JAAAAA..!! Från och med den 1 maj ska hon gå hos dagmamma..!! :-D Känns fortfarande lite tidigt, men vad gör man.. jag har ju fått ett kanon jobb och älskling kan inte vara ifrån sitt företag längre.. blir en jobbig ytterligare månad ändå... Han har typ magsår redan nu.. Men men... nu är d bara att bita ihop. Man har ju nåt att se fram emot då... ;-)


Ska gå dit en sväng imorrn och hälsa på innan jag börjar jobba. Hon kommer bara att gå nån månad sen kommer vi vara hemma så mycket som möjligt i sommar, så blir d nystart igen till hösten. Hoppas hoppas allt känns bra hos den här dagmamman!!! *glaaaaad*


Av Madeleine - 18 mars 2008 10:25


LEDIG idag..!!!! Sååå skönt..!! :-D


Fick jobba över igår på jobbet.. fick stanna en extra timme och ordna med bemanningen.. Ordnade sig till slut.. åkte hemåt vid halv åtta..


Ringde hem och frågade om d fanns nån middag.. - näää... SUCK.. Så jökla hungrig då ju... Tog tvärbanan från Liljeholmen och hoppade av hos svärmor istället.. Hon hade middag till mig..!! :-) Å en massa rödtjut.. hihi.. Blev en massa skvaller och shopping snack oss kärringar emellan.. Åkte hem med sista bussen kl 22.00 Då låg alla hemma och sov.. :-o


Idag ska vi ut på shoppingrunda.. fylla upp påskäggen lite..!! Åsså ska vi hämta ut miniköket till Mandis.. Hade kommit redan igår..!!! Snabba puckar.. ;-) Ska man så in d i inslagningspapper oxå tro?? Måste väl montera ihop d först... hmm..


Måste börja förbereda för middagen oxå som jag ska bjuda på på fredag.. blir samma rätt som på vårt bröllop.. Marinerad tjälknöl och potatisgratäng.. Finns d nå godare än älgkött..?? ;-) Köttet ska ligga i ugnen en hel dag typ.. så måste börja i tid så jag inte glömmer bort d.. Mycket att tänka på nu innan kalaset...!! :-o :-o


Nu ska jag ringa älskade Elin.. - världens bästaste Elisa..!! ;-)


Ha en bra dag ALLA..!! Pössisch <3 <3 <3


Av Madeleine - 18 mars 2008 10:17


Fan, vilka idiotiska människor d finns..!!!!


Hade bestämt med tjejen med den rosa vagnen att vi skulle hämta vagnen idag lr imorgon.. pratade med henne i torsdags.. allt var liksom bestämt. Hon har hela tiden varit väldigt trevlig och tillmötesgående. Sa bara att vi hörs på söndag så vi kan bestämma närmare tid och så..

När jag ringer på söndagen så har den lilla fittan sålt vagnen..!!!!!!!!!

Finns inga ord som förklarar hur förbannat jävla arg jag blev.. En fet jävla hora.. fan.. Då hade jag ju inte sålt den andra vagnen om d inte var bestämt att vi skulle köpa hennes vagn. Från att vara trevlig blev hon värsta bitchen och ett jävla cp..!!!!!!!!! Hur fan kan man göra så???? Å inte ens höra av sig.???!!!!!! Vidriga människor d finns...


Ja, - då står man utan vagn då...


Ovido - Quiz & Flashcards