Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Madeleine - 5 mars 2008 20:42


Hmm.. vad ska d bli till lillan på 1års dagen... finns ju massor av tårtor...


mest sugen på fototårta tror jag.. men inte hittat nåt ställe i Sthlm som gör d.. Om d är någon som vet skriv gärna..!!!!













Suck.........


Av Madeleine - 5 mars 2008 18:02


Jihoo..!! Mitt paket ifrån Lindex har kommit..!!! Men NÄR ska jag hinna hämta det då?? *snyft*

Har nåt att hämta på kassaservice oxå... d kan jag hämta imorrnbitti iaf.. - Spännande!!! Kan d vara nåt till Mandis? hehe...


Väntar på hennes fina "Amanda" mössa oxå..!!!


Hade ju hunnit hä'mta paketet från Lindex i helgen om d inte vore för att vi ska åka till vår stuga i Hassela. Det blir fiske och åka skoter för hela slanten..;-) Grilla på sjön, sola och självklart en kask lr två... :-D På kvällen är d öl och bastu som gäller...!! Pappsen har köpt en spjälsäng och nya sängkläder som ska stå i stugan.. Hur kanon är inte d..?? Syster ska ju oxå ha en liten bebis snart så d blir ju alldeles fantastiskt!!!Min pappa och Maggan som tjatat med oss till stugan.. ska bli mysigt!! Andreas ska bjuda dit farbror Dennis oxå.. hoppas han kan komma!! Lite roligare för honom att umgås med honom än oss kanske.. konstigt vad tonåren kan ställa till med.. helt plötsligt så duger man inte längre?? :-o Nejdå... Andreas har inte kommit dit än.. vi gör MASSOR tillsammans!!!



ÄLSKAR ER MIN UNDERBARA GRYMMA FAMILJ..!! NI ÄR BÄST..!!

Av Madeleine - 5 mars 2008 17:49



Idag kom Andreas - världens bästaste brorsa hem med en liten present till Amanda som han själv gjort..!!!




Av Madeleine - 5 mars 2008 17:47



Hahaha... vad har du på huvudet??


Av Madeleine - 5 mars 2008 17:33


Jävla skit fitt natt... sov inte ens en timme..!!! Nu kommer man komma tillbaka till mina gamla sovvanor.. - INGA alls..!! Har fruktansvärt svårt att somna då jag ska upp en bestämd tid. Då är d som om hjärnan fuckar upp sig och vägrar låta mig sova!!!

Var upp sista gången vid tre, packade iordning väskan inför jobbet.. Sen låg jag bara kvar i sängen tills klockan ringde vid fem.. snoozade fram till halv sex.. slumrade till kanske i en halvtimme-timme allt som allt...

Ville bara bryta ihop och gråta!! :-( Man vill ju vara någorlunda skärpt och pigg då man börjat på nytt jobb...


Det förvånansvärda idag var att jag varit SUPERPIGG..!! T.o.m dom som påpekat att jag sett pigg och fräsch ut.. hahaha.. hur kan d vara möjligt??


Varit en massa möten idag.. avdelningsmöte, chefsmöte... och har fått lära mig hur jag ska planera och sätta ihop planeringstavlan för varje vecka. Tur att man är så pass grym på data redan ;-)

Varit en bra dag.. - känns verkligen bra nu. Det här kommer att bli bra, glad att jag bytte jobb!! En skitbra NY start!! :-D


Efter jobbet var d bara att speeda hem, slutade två idag. Älskling var tvungen att jobba idag.. lr ikväll blir d då.. Möte kl.15 sen iväg på mer jobb.. trist.. inget samliv alls här inte.. :-(


Av Madeleine - 5 mars 2008 17:30

Tora


Tora är ett fornnordiskt kvinnonamn, som förekommer på runstenar, en feminin form av Tor eller Tore. I äldre generationer är namnet relativt ovanligt, men trenden har varit uppåtgående sedan början på 1990-talet. 31 december 2005 fanns det totalt 2985 personer i Sverige med förnamnet Tora varav 1778 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 67 flickor namnet, varav 25 fick det som tilltalsnamn.


Tove


Tove är ett fornnordiskt kvinnonamn, den danska varianten av Tova och en feminin form av Tor. Namnet började användas i Sverige på 1800-talet. Tove blev ett ganska vanligt tilltalsnamn på 1990-talet, under flera år var Tove ett av de 70 vanligaste tilltalsnamnen. 31 december 2005 fanns det totalt 6279 personer i Sverige med namnet Tove varav 5156 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 188 flickor namnet, varav 147 fick det som tilltalsnamn.



Ovido - Quiz & Flashcards