Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Madeleine - 13 mars 2008 21:59

SMOSK - Då var beställningen gjord..!!!!


Det blev ett Micki minikök och ett plast middags-set..!! Kommer att bli sååå fint..! Hon kommer att bli sååå GLAD..!!




Av Madeleine - 13 mars 2008 21:29


Nu när jag ÄNTLIGEN bestämt mig för d röda Micki miniköket till Amanda så såg jag att det endast går att beställa över nätet!?? Men ååhh.. trodde den fanns i en affär ju... Leveransen var bara 1-3 dagar så hinner fortfarande.. men frakten låg ju på 75:- om man inte handlade för över 1000:- Försöker få tag i Mammsen nu och kolla om inte hon ska köpa nåt ;-)


Clas Ohlson har den lilla varianten av Micki köket... utan diskbänk och kran... Hmm.. Vill ju ha med diskbänk... Har man bestämt sig så har man... lr hur..?

Av Madeleine - 13 mars 2008 21:02


Usch.. ser inte ljust ut just nu... :-(  KOM igen då DIF..!! Ni KAN ta dom..!!!

Ge järnet sista perioden nu..!!

Vill inte ha en grinig Tomas ikväll.. vill ju få nåt ikväll oxå.. ;-) hehe..

Med lite rödtjut i kroppen så vaknar hormonerna till..!!! *rodnar*




Av Madeleine - 13 mars 2008 20:02


Mumsig älgköttsgryta till middag idag, mycket uppskattad.. ;-)


Efter middagen dök Putte upp.. hockey ikväll igen!! Känns som gamla tider då Putte jämt var hos oss.. *mysigt* Märks att Nina inte är hemma.. kanske ska ta mig en kram ikväll istället.. hihi.. Amanda busat en massa med farbror Putte oxå.. Avis Nina?? :-D Känns som om du varit borta i evigheter nu... :-o Hoppas du har d bra där hemma i norr, kikar in hos dig dagligen!!


Skickat in Grattis kort till söderorts tidningen nu, klart mammas lilla plutta ska vara med i tidningen då hon fyller år..!!


Idag har älskling varit till Linda och klippt sig... - Sååå HOT...!! *mums* Hon fick plocka ögonbrynen oxå.. hehe.. Linda fick fria händer med håret..!! :-o Det har aldrig hänt tidigare... SNYGGT blev d iaf..!! Ingen tuppkam som d brukar vara... ;-)

Vill oxå klippa mig.. lr MÅSTE klippa mig. Aslänge sen sist.. kan knappt kamma ut håret längre... :-( Andreas behöver oxå klippa sig.. Jobbigt att Linda har så dåligt med tider bara.. Man kan inte jobba JÄMT Linda..!!


Hittat ett bageri som ska göra fototårtan till Amanda, 12:- biten + 100:- för fotot.. Inte så farligt va?? Rosa prinsesstårta med texten "Amanda 1år". Tänkte nog ta en 20bitars minst.. ska ju göra en liten "egen" tårta till Stumpan oxå.


Måste ägna mig lite åt hockeyn nu...!! HEJA DJURGÅRDEN..!!! Ikväll vinner dom Adde ;-)

Av Madeleine - 13 mars 2008 17:49

Vilken mysig dag vi har haft..!! Jättekul att träffa Irené och lilla charmtrollet Fabbe.. ;-)



Amanda dök på Fabian på en gång.. inte lätt då man är blyg.. :-o Stackars Fabian.. Amanda är ju barntokig.. ska helst kramas och pussas.. hihi..

Fick några smällar av Fabian men inte blev hon nå ledsen för d... Glad för den närkontakt hon fick.. haha.. Kanske en blivande masochist..!! :-D - Irené så du tror om min dotter.. hahahaha...

Dom kanske kompletterar varandra då.. En dominant herre och den undergivna flickan... nää.. usch, så jag skriver..!!!! :-o :-o Amanda ska ALDRIG ha sex... hehe...


Fabian riktigt springer fram nu.. helt otroligt..!! Tror att Amanda blev lite inspirerad ändå.. släppt taget massor idag och stått utan att hålla i sig.. kanske inte dröjer så länge ändå innan de första stegen kommer.. :-o


Blivit massa mammasnack, graviditet, missfall, förlossning.. sex, hemorojder och knipövningar.. åsså massa om ungarna så klart ;-) Hann med lite skvaller om gamla jobbkollegor oxå..!! Lättare att prata då ungarna kan leka under tiden.. Dom lekte faktiskt tillsammans efter en stund. Fabbe charmade verkligen Amanda. Hon är nog lite kär. Då vi tittade på korten jag knäppte från idag så pekade hon på Fabbe och sen började hon leta efter honom.. Ropade - Aaahhh?? Aaahhh? ;-)




Kak-Monster






Haha.. med varsin Slitz tidning.. ;-)




Av Madeleine - 13 mars 2008 12:25

Städa, städa och städa..!!! Städar fasiken tio gånger mer nu då jag börjat jobba än då jag var hemma. Hur FASIKEN kan man stöka ner så jävla mycket??? *gaaaahhhh*

Min lediga dag och den består av städning..!!!!

Fast efter lunch kommer faktiskt Amandas kompis Fabian hit och hans mamma Irené. Då blir d fika och massa mammasnack, ungarna får leka av sig. Kanske Amanda kan lära sig att gå av Fabbe... :-o Haha.. troligt..!! Hon kommer att ta första stegen då hon är två..!!

Hon går ju alltid på tå - som en ballerina!! Har börjat sätta på henne ett par "lära gå" skor, så hon verkligen sätter ner foten, men än så länge snubblar hon mest med dom.. Annars tar hon av dom själv.

Äh, hon tar dom första stegen då hon känner sig redo.. inte brådska ju..!! Bra att hon är så försiktig..!!! :-)

Dagmamman har inte ringt än.. *otålig*. Men hon från dagiset ringde.. ska väl åka dit och kolla läget iaf.. Hon skulle återkomma och när jag kunde kika in. Tydligen så är d en nystartad liten grupp på bara 1 åringar, lokalen är bara tillsvidare men någon gång under året lr nästa år ska dom få nya lokaler med uteplats och allt. Oxå i Årsta.. Hmmm.... Får väl se.. Ska till mycket för att jag ska sätta henne på d dagiset.. :-o



Av Madeleine - 13 mars 2008 10:16


Huvudrubrik i Expressen igår var "Här mobbas Linda Bengtzing" med en massa kommentarer av Josefin, Jakob och Paul - "Hon är för ful för TV"

Saken var den att Linda skulle vara gäst på Vakna med The Voice igårmorse tror jag d var men hon ställde in 00.10 ..!! :-o Natten innan alltså.. Jävligt dålig stil..! Hur skulle dom hinna skaffa fram en ny gäst?? Anledningen till att hon inte skulle komma var att hon inte hann sminka sig... DIVA varning kanske..??? Så jag tycker inte att radiopratarna på The Voice sa något fel eller gjorde nåt fel överhuvudtaget. Klart dom är irriterrad på människan!!! Snacka om att göra en höna av en fjäder för att citera Josefin. Stackars lilla Linda.. Jag vill hoppas att det bara är ett sätt för att vinna mer röster inför Melodifestivalen.. Att svenska folket ska tycka synd om Linda.. haha.. - Patetiskt..!!!

Det här var tydligen inte första gången hon avboka till radioshowen Vakna med The Voice.. utan ANDRA gången.. skärpning nu!! Inte rätt sätt att få svenska folket att gilla en.. Vad tänker hon och hennes folk på med?? Inte lär hon komma med nån vettig förklaring heller...


För ca två år sen var jag, min mamma och lillasyster på en spakryssning. Uppträdande på båten var just Linda Bengtzing, KANON bra show bjöd hon på. Efteråt minglade hon bland publiken, festade till och dansade. Kul tjej tänkte jag då.

Dagen efter då vi skulle på spa.. jag kommer in i ett rum där en annan tjej redan ligger..- LINDA BENGTZING..!! Skittrevlig dessutom..!!!!!!!!!! Inte alls nån diva utan kändes som vilken tjej som helst. Samtalade lite om spa-behandlingarna bara.

Efteråt var jag bara tvungen att springa efter henne till duschen.... Så JA, jag har sett LINDA BENGTZING NAKEN..!! :-D :-D En mycket vacker och sexig syn vill jag lova. Å för att tillägga hon är lika snygg utan smink..!!

MEN det här var för två år sen.. tror inte utseendet har förändrats nåt speciellt men kanske däremot personligheten... Lätt att bli divig som kändis kan jag tänka mig.. :-o

Iaf.. bara för att man är kändis kan man inte göra som man vill.. Jag säger bara: - Kör på med samma stil Josefin, Jakob och Paul.. jäkligt bra TV och radio..!!!


Av Madeleine - 13 mars 2008 10:15

Greger

Greger är ett mansnamn med grekiskt ursprung som betyder den vaksamme. Första gången namnet dokumenterat användes i Sverige är 1247 då Birger Jarls son fick namnet Greger Birgersson. Namnets föregångare är Gregorius, efter påven Gregorius den store, skaparen av den gregorianska musiken. Även påven Gregorius XIII har satt spår i historien genom den Gregorianska kalendern. Greger började bli populärt på 1940-talet och trenden höll i sig in på 1970-talet. Under 1980-talet föll populariteten kraftigt och på 1990-talet har Greger varit mycket ovanligt som barnnamn. De senaste åren har bara ett tiotal pojkar fått det som förnamn varje år, bara någon enstaka av dem har fått det som tilltalsnamn. 31 december 2005 fanns det totalt 3169 personer i Sverige med namnet, varav 1278 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 12 pojkar namnet, varav 1 fick det som tilltalsnamn. Numera förknippar nog många namnet med brandstationschefen i TV-programmet Nile City 105.6, gestaltad av Robert Gustafsson.


Ovido - Quiz & Flashcards