Alla inlägg under mars 2008

Av Madeleine - 17 mars 2008 09:10


Gertrud

Gertrud är ett kvinnonamn med tyskt ursprung och är sammansatt av ord som betyder spjut och kraft. Det har funnits i Sverige sedan 1200-talet. Resenärernas skyddshelgon är S:t Gertrud. Namnet är mycket ovanligt bland barn idag. Det finns bara en handfull barn födda på 90-talet som har Gertrud som tilltalsnamn. 31 december 2005 fanns det totalt 13 823 personer i Sverige med namnet, varav 6 545 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 21 flickor namnet, varav 1 fick det som tilltalsnamn.

Av Madeleine - 16 mars 2008 20:02


Blir bara en snabbis.. är AP-trött...!!!!


Jobbat idag.. 7-15.. skoj.. sov typ två timmar innan jag var tvungen att kliva upp..

Putte och Andre avlöste varandra på toaletten innan vi skicka hem dom.. lr, Putte sov ju här... :-o

När jag gick till bussen imorse såg jag ett par strumpor utanför porten.. - Andre´s..!! Han hade kräkts ner dom... - Äckliga människa..!!!!


Gick bra på jobbet... inte så trött då jag väl började.. bara att hålla sig igång.. Haft en del yrsel på senaste bara.. vet inte vad d beror på.. känns som om jag ska tuppa av... Lite läskigt..


Imorse hade tydligen mammas lilla älskling feber.. superhängig och klen.. :-( Fick vara hos Farmor då pappa spela bandy... - hade varit ledsen en hel del.. Då dom kom hem igen hade hon legat med pappa i soffan och myst och sovit i flera timmar..

Inga tecken på förkylning lr nya gaddar... d enda är väl att hon nyst en jäkla massa ikväll.. kanske ny förkylning ändå... Suck.. Stackars Liten.. :-(

Somnade tidigt iaf.. Hoppas hon sover hela natten... Imorrn börjar jag inte jobba förrän 11 så får lite sovmorgon och tid med stumpan.


Nu ska vi krypa ner i sängen.. mys och film.. somnar säkert efter 10min in i filmen... Typiskt oss.. ;-)


Tar nya blogg-tag imorrn... Godnattisch.. <3 <3 <3


Av Madeleine - 16 mars 2008 00:21


Vill bara tillägga.. kom två:a andra gången då vi spela poker.. ja, jag vet.. - skulle bara spela en gång... MEN det är ju sååå kul..!! Älska poker..!!! Så vann iaf tillbax pengarna vi satsa... ;-)

Tomas & André började tjaffsa.. som vanligt.. Dåliga förlorare, lr bara fulla... :-o



Bröderna Holmberg roade sig oxå på sitt sätt... Puttes ansikte ner i kopiatorn... - Vilka muppar dom är...!!!




Av Madeleine - 16 mars 2008 00:04


Vad ska jag säga...?? - LYCKLIGAST..!!! - Över 200 besökare idag..!!!


Eftersom jag har så många besökare, snälla berätta vad ni läser som får er att titta in till mig.. så ska jag fortsätta skriva om d..!!!??


Godnattisch.. <3 <3



Av Madeleine - 15 mars 2008 22:13


Glömde en viktig sak....



... nu kommer vi...



DJURGÅRDEN..!!!!!!!!




Nu vinner vi resten oxå..!!!! ;-) Lr hur Adde.. - hahaha...


Av Madeleine - 15 mars 2008 22:02


Jaha, älskling kom in och  gjorde mig en rump kaka, istället för en lårkaka.. :-o - Du SKA vara med på poker!!!

Sen kom Putte och Andre oxå in.. hotade med att slå sönder min taklampa om jag inte kom in... :-o - GALNINGAR!!! Ja, ja.. jag kommer.. Spelade och bluffade som FAN.. Putte hade bara tur som tog ut mig...


Sorry, Nina gumman att jag fick avsluta så fort.. men d jag berättade, - d är så!! SANT..!! - oroa dig inte.. :-D Haha.. shit vad alla är nyfikna nu..!!! Kan höras imorrn nåt om du vill.. slutar jobba tre, ring du om du vill..


Kanske borde lägga mig snart... men hur ska jag kunna sova då dom festar i rummet intill..?? Hmm.. inte en chans..!!


Sofia - kom tebax.. -  SLUTA shotta!! hehe... ;-)


Av Madeleine - 15 mars 2008 19:52




Erkänner... jag är med i postkodlotteriet... :-o :-o


Hellre att jag är med där då pengarna faktiskt går till välgörande ändamål än att spela bort dom på trisslotter och andra spel..


Vet inte om d är pinsamt lr om jag bara är en god människa.. ;-)

Av Madeleine - 15 mars 2008 19:39


Mmm... mm.. mmm... Himla god mat grabbarna bjöd på..!

Fläsknoisette, skinka och mozarella med råstekt basilika potatis och såklart Älsklings rödvinssås ;-) MUMS..!!! Ännu mera självklart... ---> Rödvin till.. :-o


Lillstumpan somnade redan vid sju.. supertrött trots att hon sov länge då hon sov lunch idag. Somnade innan jag ens hunnit börja sjunga nattsången... Mammas lilla gofisa..!! <3 <3 <3


Nu har jag tagit plats i sovrummet.. tittandes på Postkodmiljonären..! Favvo programmet på fredag och lördag kvällarna.. ;-) Hahaha... - Allmänbildande ju..!!!!! Sen börjar väl Melodifestivalen.. vet inte om jag ska se d eller om d är  nåt bättre att se på.. Orka sitta med grabbarna som bara sitter och skriker och gormar åt domarjäveln..!!

Putte och Tomas har spelat om en jäkla massa som vanligt.. :-o


Får ju inte bli så sent heller.. börjar ju sju imorrn... :-o *blää*

Måste ta bussen som går kvart över sex..!!! :-o :-o STOR SUCK..!!

Ändå sitter jag här med mitt tredje... fjärde glas vin... Så länge man inte känner sig påverkad så är d lungt... :-D


Ovido - Quiz & Flashcards