Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Madeleine - 1 februari 2008 21:20


.. på TV på helgerna nu.. Let´s Dance är ju inge kul längre.. Kan dom inte bara göra en säsong av allt och sen lägga ner?? Samma sak med Idol?? Det tappar ju sin tjusning på en gång då dom försöker år på år, om och om igen... Bingolotto behöver jag ju inte ens nämna.. hahaha...


Fick i mig några glas vin ikväll igen trots halsont.. grymt skönt att ha slutat amma. Försöker ta igen förlorat vin.. :-o

Har precis kollat på Bröderna Lejonhjärta hela familjen, värsta nostalgin!! Replikerna sitter där dom sitter... Helt grymt bra specialeffekter!! Heja Skorpan och Jonathan..!! Vi syns i Nangijala..!!


Mammsen och Anders, kusin lill-Carin och Erne, syster och Paul och Jennifer är på böljan den blå och slår runt. Gav Mamma och Anders en spakryssning i julklapp, för fyra personer. Tyckte dom behövde komma iväg lite. Då tog syster och bokade oxå, i hemlighet. Skulle vilja sett Mammas min då Syster och co knackade på deras hytt ;-)



Klockan är typ halv tio nu och vi funderar på att lägga oss i sängen, älskling har oxå blivit sjuk. Ska slå på Guldkompassen och mysa i sängen istället. Andreas lär oxå vilja se den så vi får trängas alla tre i sängen.. hihi.. *myspys*



Av Madeleine - 1 februari 2008 16:42



Nu blev jag genast gladare..!! Fick ett diplom från www.kindo.com där det står att jag är en av deras topp släktforskare!! :-) Jag låg på nummer 6..!! Jag har lagt till 200-300st i min släkt..!! Fina priser väntade dom som låg i toppen. Nu måste jag nog ringa fler i släkten och få lite hjälp!! Tihi ;-) Om d är nån i min släkt som läser d här och jag inte skickat länken till vårt släktträd skriv en kommentar här på bloggen så fixar jag iväg d..!!!



Av Madeleine - 1 februari 2008 16:26


...dag idag känns d som.. Inte fått nåt gjort alls. Bara varit, inte vilat som jag borde ha gjort.


Svärmor kom på besök, hade med sig en fin blomma som tack för att jag vattnat och tagit in posten till henne. ;-) Ungarna fick snygga märkes tröjor från Egypten. Amanda hade verkligen saknat Farmor, bara busade en massa med henne, kröp efter vart hon än gick. *sötnosa*


Nu har jag varit och handlat inför middagen, d blir lövbits rullader och potatisgratäng. Åsså nåt gott vitlöksbröd till ;-) Älskling var och köpte mera vin och öl så vi har i helgen men vette tusan om jag får i mig nåt då jag har sååå här ont i halsen!!! Gör ju bara ondare då...

Tog typ en timme att bara handla grädde, cola och barnolja, - dom håller på att bygga om på Konsum så man hittar ju inget.. :-o Blir galen på sånt..!! Lättretad.. - nääää..!!!


Nu ska jag ut och kika om jag hittar nån bra film tills ikväll eller kanske jag och älskling sitter med varsin laptop och pokrar.. hahaha... Vilka jäkla datanördar vi är..!!


Av Madeleine - 1 februari 2008 12:05



Måste bara lägga in en länk till min kompis, hon gör dom absolut finaste och tuffaste barntavlorna man kan hitta!!

Amanda fick en i doppresent och nu tänke jag beställa en till hennes

födelsedag. Men d är ju så himla svårt att välja...


http://www.ammisbildverkstad.com/index.htm


Av Madeleine - 1 februari 2008 08:38



"Om kärleken vore värdelös bara för att den inte varar för evigt vore livet värdelöst av samma skäl"




Av Madeleine - 1 februari 2008 08:18



Var ute i parken igår med Amanda och hennes kompis Hillevi och hennes mamma, gungade och lekte i klätterställningarna.. jodå, dom klättrade alldeles själva.. Två 10månaders bebisar ;-) hihi.. Måste iaf ha haft för dåligt med kläder för jag vakna med superont i halsen och värk i nacke och rygg. Orka knappt kliva upp.. Som tur var hade jag halstaletter hemma, men inga värktabletter *suck* Skulle vilja sätta i min ett helt paket.. Lyckas alltid bli sjuk helger.. fast d kanske är bra. Då har jag ju iaf nån som kan ha Amanda så jag får vila. Men trist liksom.. hade velat hitta på nåt ju..


Jaha, idag då.. blir en lugn hemma dag då.. Igårkväll kom älskade svärmor hem!! Så kanske hon tittar in en sväng ;-) Ungarna har nog saknat deras Farmor, brukar ju ses dagligen nästan..!!



Nu börjar Musses Klubbhus, då ska jag och Mandis upp och dansa..!! Favvobarnprogrammet ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards