Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Madeleine - 22 februari 2008 22:17



Fredagkväll... ja.. är bara trött.. vill sova.. är småfull..


druckit lite vin... sen någon dooleys.. Så där mysigt påverkad...


Känns som om jag kommer att somna sååååå skönt...


men är d inte lite pinsamt... varje fredag däckar vi strax efter tio....???


inte är man någon ungdom längre..... Har aldrig älskat att SOVA så mycket som jag gör nu... Man uppskattar sömnen på ett helt annat sätt...


Men skulle heller aldrig byta mitt liv mot någon annans... så varför klagar jag??



Av Madeleine - 22 februari 2008 20:43


Usch... hörde nåt så fruktansvärt...


En mamma som varit i Barkaby.. en vanlig shoppingrunda med sin lilla bebis.. bara för en sekund då hon kollar på kläder så slår någon till... när hon vänder sig om är hennes barn borta...! Någon har kidnappat hennes bebis!!! Hennes livs allra bästa beslut var att skrika hysterisk rakt ut... - MITT BARN ÄR KIDNAPPAT..!! Väktarna hörde allt och smosk så var hela köpcentret helt igenbommat... Alla var isolerade, ingen kunde komma ut och nu kunde sökningen börja.....

Dom hittade barnet inne på herrarnas.. bebisens hår var rakat och nya kläder låg intill... Allt var riktigt planerat in till punkt och pricka.. Så jävla skrämmande... Kommer ALDRIG våga släppa blicken ifrån lillstumpan.. Hur skulle man kunna leva vidare efter någon sådant fruktansvärt...?

Som tur så hann inte förövarna längre.. hade hon sprungit och letat efter sitt barn istället för att skrika så hade d förmodligen varit för sent... hennes barn hade varit förlorat för alltid...

Tyvärr så kunde ingen gripas efter detta hemska dåd... Alla mina tankar går till denna familj.. Lider så fruktansvärt med er... :-(

Lär inte vara sista gången dom slår till......



Av Madeleine - 22 februari 2008 20:34



...lite av d jag fyndade idag ;-)



















- du undrade ju lillasyss...


Av Madeleine - 22 februari 2008 19:52


Till mig ifrån min älskade storasyster



Tack...!! Älskar dig oxå..!!


Av Madeleine - 22 februari 2008 18:35


Fick sms av Lindex att mitt paket kommit idag - snacka om snabba puckar :-D Var ju bara tvungen att ge mig ut ändå idag då.. hehe.. Ringde mannen och fråga vad han skulle ha för öl ifrån bolaget.. han frågade genast vad haken var, det fanns en anledning till att jag skulle åka på bolaget ändå... förstår inte vad han menar.. hatar att han känner mig så bra...!!! Kanske är så att vara själsfränder och gifta? ;-)


Åkte in till söder, skulle hämta paketet på Ringen.. Svärmor hakade oxå på.. började med en fika.. hehe..

Sen gick vi loss på alla affärer... svårt att hålla mig ifrån att handla mer.. fick nöja mig med mitt stora paket från Lindex, som jag är fullkomligt nöjd med.. sprungit runt hela kvällen med jeans kjolen.. med lapparna kvar ifall jag skulle ångra mig.. ;-)

Lotta var in på en guldaffär och lämnade in Amandas guld armband, hon hade köpt ett guldhjärta som hon ska få då hon fyller år.. ville att dom skulle sätta fast det på armbandet.. - kommer att bli så fint!!



Dåligt tung vagnen var då man åkte hem... en platta öl, flera påsar shopping påsar och en vin låda.... Tur att svärmor åkte med hem... Bjöd henne på middag som tack..!! Det blev råstekt potatis med basilika, älgkött och grönsaker. - Gott gott :-)



Andreas tebax - missed u darling!!! Han hade haft d bra hos Mammsen, - låter ju toppen!!!!

Nästa vecka är d sportlov.. har ju faktiskt min sista lediga vecka då.. har planerat för en del aktiviteter då.. Andreas vill ju till Fränsta... :-( Men blir bowling, bio kanske och nåt annat kul..



Måste bara berätta om min depression.. då jag och lillasyss var ut i helgen... - fick inte visa leg varken på Kellys eller Patricia.. :-o På Patricia är d ju fasiken 25..!!!! Å idag då jag var på bolaget, - fick inte visa då heller... *buuuhuuu* - nu är livet över.. nu är jag gammal.. inte nog med att jag är d... jag SER gammal ut oxå.. :-( *snyft*




Av Madeleine - 22 februari 2008 11:15


Senaste...


1. Telefonsamtalet du gjorde? - Till älskling

2. Telefonsamtalet du fick? -  Älskling

3. Personen du va med? -  Oxå älskling.. börjar låta patetisk...

4. Roligaste grejen som hänt? -  Utgång med lillasyss

5. Personen du sms:ade? – Lillasyss

6. Du va i en bil med? -  kommer inte ihåg.. förra veckan med familjen säkert 

7. Gick på bio med? -  Bonussonen Andreas 

8. Var och shoppade med? – Lillasyss

9. Du kysste? – Min man 

10. Du skrev till på mspace? – Har inte det..

11. Du kommenterade? – Sofia 

12. Du kramade? – Min dotter


Av Madeleine - 22 februari 2008 10:44


Surfade runt lite på andras bloggar och hittar in till Natacha Peyres blogg..

döm om min förvåning att d var faktiskt kul och intressant att läsa..

Inte fullt så mycket bimbo som man förväntar sig.. Lite modetips, kärlek och personligt.. Massa bilder och verkar blogga aktivt..!! Svarar på hennes läsares kommentarer och berättar om hennes liv.

Kul då ens fördomar visar sig är fel.. - kanske bevisar att man inte ska ha fördomar- definitivt inte över blondiner... :-o hahahahha...


Natacha Peyre - en skön brud ;-)


Av Madeleine - 22 februari 2008 08:31



Helt galet vad d blåser idag..!!?? Jag som tänkte bege mig ut en sväng idag, möta upp Svärmor och ta en sväng på bolaget.. Tomt på vin och öl hemma ju..


Händer i helgen då.. ja ni..


Andreas kommer hem ifrån sin mamma idag..

Lovat älskling att vi ska ut på lite shopping iaf.. måste införskaffa en skrivare och lite annat inför hans pappaledighet.. lr hans tid hemma med Mandis och samtidigt jobba.. :-o

En vecka kvar nu..!! SHIT..!!!!

Det blir nog en mysig familjefilmskväll bara, - en soft helg. :-D


Syster vill att vi ska komma till dom och hälsa på men dom kunde bara lördag e.m/kväll d går ju inte.. Hockeyn börjar tre i vanlig ordning.. Men vi ska ju dit nästa helg så dom kanske inte blir så ledsen ändå..



Måste bara passa på att tacka Sofia för alla länkar och adresser till alla små klädesbutiker med REA..!!! Tack - ska försöka att inte shoppa ihjäl mig.. :-o Håller på att gå igenom alla nu..... - Kolla in hennes sida, hon har massa koll på alla barnklädesmärken ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards