Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Madeleine - 7 februari 2008 21:33


Ni kollade väl in QX Gaygala på TV4...!!!???


 

Årets Homo/bi: Tomas Tobé
Årets Hetero: Mona Sahlin
Årets Kämpe: Elisabeth Ohlson-Wallin
QX Hederspris: Jonas Gardell
Årets Duo: Mia & Klara
Årets Gayställe: Gossip, Göteborg
Årets Åh-ett-nytt-ställe-att-gå-till: Pigalle, Stockholm
Årets HBT-fast-inte-på-riktigt: Kim i SVT-såpan ”Andra Avenyn” (spelad av Jonas Bane)
Årets Drag: Diamond Dogs
Årets Artist: Måns Zelmerlöw
Årets svenska låt: Måns Zelmerlöw ”Cara Mia”
Årets album: Peter Jöback ”Människor som du och jag”
Årets TV-program: Melodifestivalen 2007
Årets Scen: Jonas Gardell ”Tillfällig gäst i ditt liv”
Årets Film: The Queen
Årets Bok: Stieg Larsson ”Luftslottet som sprängdes”
Årets Keep-up-the-good-work: KAK-killarna Daniel och Andreas
Årets utländska låt: Mika ”Grace Kelly”
Göteborgspriset: Gossip
Öresundspriset: Cabaret Moulin

www.qx.se





Av Madeleine - 7 februari 2008 20:23



Kvällen här hemma har bestått av fet härlig kebab tallrik, smaka gott i kistan. Dock inte från favvo kebab haket, fick nöja mig med d näst bästa.. Massa kräka, snor och blöjbyten under kvällen oxå... Mammas lilla älskling mår inge bra. :-( Fortfarande inte så hög feber men tillräckligt för att hon ska bli hängig. Näsan är röd som en tomat.. Nyser och kräks om vart annat. Lite välling och en supp i rumpan så sover hon nu gott..!! Hoppas på bättre natt inatt. Borde kanske passa på att lägga mig redan nu så jag hinner vila nåt innan hon börjar vakna. Då kan ju mannen ta henne tills att han lägger sig.. Hmm... troligt att jag lägger mig... Då har man ju inget samliv ikväll... Fast d har jag nog inte ändå. - Andreas datanördar, ledig imorrn eftersom dom hade "öppet hus" på skolan idag så han lär vara uppe länge ikväll, - Tomas pokrar och kollar på hockey..!! Jag kan ju faktiskt lika gärna lägga mig..!!


Kikat runt på några inrednings bloggar... åh.. vilken inspiration man får.. Såå mycket jag vill göra om här hemma. Trots att vi totalrenoverade vår nya lägenhet och inrett nytt överallt så blir man ju aldrig nöjd. Nya projekt hela tiden. Kanske ska lägga upp lite bilder av hemmet..

Planerar och fixar för fullt i sovrummet just nu. Mannen har gjort egna snygga sängbords hyllor som äntligen sitter på plats nu. Nästa projekt är en hylla/skåp som ska vara under vägg LCD:n, gömma undan kablar och x-boxet, självklart matchande hyllorna vid sängen. Sen ska min konstnär till man göra en väggmålning ovanför sängen, kommer bli såå snyggt!! Jag har valt ut ett ordspråk på latin som jag oxå vill ha där: "amor vincit omnia" - betyder "Kärleken övervinner allt".

Själv håller jag på att photoshoppa bilder på barnen som ska bli canvas tavlor.. vill ha dom som typ Marilyn Monroe stuk på dom.. man ser liksom bara svarta konturer.. Dom ska iaf stå på en tavel list..

Någon som vet nåt bra ställe som dessutom är billiga på att trycka upp canvas tavlor?? Hade velat göra två svart/vita bröllops canvas tavlor till vardagsrummet oxå.. Hmm.. mycket pyssel..

Av Madeleine - 7 februari 2008 15:24


Känner mig så grym bara.. har lyckats få in en kort film på lilla hjärtat.. dock dålig skärpa eftersom jag filmade med mobilen..

Visst är hon duktig? ;-) Det här var för några veckor sen så nu går hon ännu bättre..!!! Bara väntar på dom första stegen utan något stöd..!!

Av Madeleine - 7 februari 2008 15:01


Alltså, bara måste.. Ni har väl inte glömt?? Hahahaha...

*Studsar runt på golvet*







Av Madeleine - 7 februari 2008 14:45



Trodde hon skulle klara sig.. men inte.. Nu kom febern.. :-( Har torkat flera liter snor idag - tror jag aldrig sett så mycket snor..!! :-o Fullkomligt forsar ur hennes näsa. Ni kan ju tänka er hur hon ser ut efter en nysning...... *urk* Relativt pigg ändå måste jag säga, febern är tack och lov inte så hög.. ännu.. Har kräkts ett par gånger till under dagen oxå. - Spydde rakt ner i en förlängningsdosa, började blixtra och låta en massa... - Åhh, verkligen min dag idag!!!

Snart är d dax att sova igen, sov riktigt bra före lunch. Tillräckligt länge så att jag hann lägga in lite ny musik på mobilen. Det blev Absolute Dance Winter 2008, hyffsat bra skiva. Brittans nya låt var ju med iaf ;-)


Blir inget "Öppet hus" på Andreas skola för mig och Mandis iaf.. trist.. Hade sett fram emot d.. Hoppas inte Andreas blir alltför ledsen. Pappa kommer ju dit, d är huvudsaken. Kanske mamma oxå??



Av Madeleine - 7 februari 2008 13:45


Måste hålla med Nina om att den här faktiskt är bra.. lr man blir iaf SÅÅ glad då man hör den..!! Gör att man om möjligt längtar ännu mer till SOMMAREN!!!

Av Madeleine - 7 februari 2008 10:35




Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en rund bakform med löstagbar kant.

Smält choklad och smör i en skål över vattenbad. (Undvik att smälta vit choklad i mikrovågsugnen då den lätt bränns.) Låt svalna lite.

Blanda de torra ingredienserna och rör ihop med chokladen och smöret. Tillsätt ägg och citronskal och rör om till en slät smet.

Häll smeten i formen. Grädda kakan mitt i ugnen i ca 30 minuter.

Låt kakan svalna. Blanda ihop créme fraiche, florsocker och vaniljsocker. Bred glasyren över kakan.

Snitta skalet på granatäpplet. Bryt försiktigt upp det och plocka ur kärnorna. Undvik det vita eftersom det är väldigt beskt. Strö kärnorna över kakan.

Prova att byta ut granatäpplet mot bär av någon sort.

Av Madeleine - 7 februari 2008 09:10


Precis då jag nästan somnat igårkväll hör jag lillan vakna, försöker avvakta men hör att hon inte lär somna om i första taget. Bara att kliva upp... Sjunger och vyssjar en stund, verkar på hennes kroppsspråk att d gör ont nånstans.. :-( Hon somnar iaf om.. Tillbax och tror att nu får jag sova :-o Jag hann knappt somna om mellan gångerna jag fick springa upp.. *Zzzzz* Stackars Liten!! Märker att hon är massa täppt i näsan och hon har säkert ont i halsen oxå, - då är d ju inte lätt att sova. Uppe vid sju imorse, fixa välling och myste tillsammans framför TV:n. Svårt att dricka vällingen då man är så förbaskat täppt i näsan bara... Tvingat i henne lite koksalt nu så d har släppt någorlunda, men hon har fortfarande hosta och spydde ett par gånger imorse. Huvudsaken hon inte får feber....!!!!

Fick ställa in vår träff med Alexandra och lilla Benji idag.. skulle ha setts på Rum för Barn inne i stan. Inte setts på länge så hade verkligen sett fram emot att ses. Ungarna fått leka lite ;-) Istället blir man hemma.. SUCK..!!

Senare idag så är d Öppet Hus på Andreas skola som vi skulle gå på.. får se om vi alla tar oss iväg eller om d bara blir Tomas. Eftersom d blir så sent och vi inte hinner laga nån middag så tänkte vi köpa med oss kebab hem, Andreas har ju tjatat om d länge oxå.. Då blir han glad..!!


Nu ska jag käka lite kladdkaka som Andreas bakade igår, supermumsigt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards