Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Madeleine - 5 februari 2008 21:11



För att hedra fettisdagen så köpte jag hem fyra semlor, en till oss var ;-) Bjöd över Putte och Nina, dom köpte oxå med sig semlor.. två till Putte och en till Nina - vilken gottegris han är.. hihi.. Fast deras semlor var minismå.. Söta enligt mig - små enligt Putte! Så då blev d kaffe och semlor för hela slanten, trots att jag inte ens tycker om dom. Bort med mandelmassa och grädde *blää*

Amanda fick busa med älskade Nina innan läggdax, Liten var såå trött redan vid sex. Fick hålla henne vaken en stund till - BIG mistake!! Då blev hon alldeles tok övertrött - skrek i sängen i evigheter kändes d som! :-(

Då hon äntligen somnat bjöd jag Nina på lite rödtjut..!! Det behövdes efter en sån här dag..!! Satt och såg på Bygglov och smuttade på varsitt glas rödvin. Eller Nina smuttade jag häller i mig.. hahaha.. Blev liiite mer rödvin för mig. Har hört att det är två glas vin om dagen som är bra för hjärtat :-o


Av Madeleine - 5 februari 2008 17:22



Träffade upp svärmor på hötorget som planerat efteråt. Hittade ingen plånbok till mannen. *sorry*

Men som Nina sa nu då hon ringde, har du shoppat nåt då, eller VAD har du shoppat? hehehe.. förstår inte vad hon menar :-o :-o

Blev en lila söt tunika, en lila och en grön body som passar till åsså ett par gråa glittriga leggings. Andreas fick ett par nya tuffa kallingar oxå. :-)




Ville oxå köpa den här fina bodyn:






Lotta handlade ett par snygga jeans till lillfia och två par snygga bodisar. Hon fyller ju faktiskt år snart ju, ETT ÅR ju..!!!




Av Madeleine - 5 februari 2008 17:06



Vid elva tiden mötte vi upp Irené och snyggingen Fabian strax utanför mitt gamla jobb. Hon såg lika pigg och fräsch ut som jag kom ihåg henne ;-)

Var in en sväng på jobbet, var så mycket ny personal där nu. Lite trist.. när man en gång kommer dit vill man ju träffa dom man jobbade med. Men men.. träffade iaf Linda. Ungarna hann leka lite med varandra, blev några pussar ;-) Stora killen Fabian kunde ju gå redan!! Kanske Amanda fick några goda råd av honom. Hihi.. Sen gick vi bort till gallerian och lunchade tillsammans och pratade om allt mellan himmel och jord, mycket att ta igen. Blev mycket barnprat såklart ;-) Amanda är alldeles superspeedad idag.. bara busar, snackar och far fram överallt. Hon var alldeles till sig då vi käkade lunch.. fick försöka förklara att hon inte alltid är så här.. hehe.. Fast hellre superspeedad glad unge än en kinkig unge..!! Fabbe han sov under hela lunchen, tur var väl d.. som Amanda gick an.. :-o Nu när vi kom hem vägra hon maten, t.o.m dom små majsen och ärtorna och sen även kexen!! :-o Öhhh.. vad har hänt idag? Hon bara busar och skriker, alltså inte ledsen skrik utan busskrik.. shit, man undra ju vad hon fick till frulle??



Av Madeleine - 5 februari 2008 08:12



Idag ska jag och Mandis åka in till stan och träffa en gammal arbetskollega och hennes söta son Fabbe ;-) Han är en månad äldre än Amanda. Ska passa på att hälsa på gamla jobbet oxå, d var flera år sen jag var dit. Ska bli kul att se vilka som är kvar där. Ska möta upp ytterligare en kompis där som ska med oss ut och luncha. Lär ha mycket att prata om!!!



Sen blir d en prommis in till hötorget, ska möta upp Svärmor där. Hon är ledig idag och då bara MÅSTE hon ut och springa på stan :-) Hon har nog aldrig bara varit hemma en ledig dag nån gång. Rastlösa Lotta.!. hihi... Tyckte vi kunde ses på Hötorget, då kan hon ju köpa med sig fina tulpaner hem. Jag måste kolla på en ny plånbok till älskling oxå. Han förbrukar flera plånböcker om året och nu är d dax för en ny igen. Kanske hinner in på några barnklädesaffärer oxå.. hehe.. Kanske råkar hitta nåt Mandis bara måste ha ;-)

Av Madeleine - 5 februari 2008 08:09




"Lev som om var dag vore den sista,

förr eller senare får du rätt"

Ovido - Quiz & Flashcards