Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Madeleine - 12 februari 2008 20:50

image3499
Detta paket kan bli ditt!! Tävlingen är sponsrad av Aromia.

Paketet innehåller följande:
- Klotljus 'Bordeaux'.
Vackert mörkrött designljus i bästa kvalitet från FormFactory of Sweden.

- Artisanale Kokos.
Handgjord 100% vegetabilisk tvål från hjärtat av Franska Provence. Doft av Kokos.

- Badsalt Cedarwood & Geranium.
Badsalt från grekiska TACT. Havssalt rikt på mineraler blandat med essentiella oljor från bl.a Midsommarblomster och Cederträd. Oljorna ger en avkopplande och balanserande effekt. En förpackning räcker till 2 bad i normalt stort badkar. Rekommenderas ej till bubbelpool.

- Stokolan.
En dryg och effektiv kräm mot torrhud.  Används även som förebyggande hudskydd mot slitage. Passar alla hudtyper. Speciellt lämpad för ansikte, händer och fötter. Silikonfri. Milt parfymerad. 100 ml.

Aromia te kaffe kryddor hud bad
TÄVLINGEN PÅGÅR TILL LÖRDAGEN DEN 16/2 KL. 12.00 



GÅ BARA IN PÅ JUNITJEJ`S BLOGG OCH VA MED OCH TÄVLA!!

Av Madeleine - 12 februari 2008 20:18



Då har man rensat i stumpans garderob igen - ut med gammalt - in med nytt!! Okej, gammalt för henne är en månad lr nåt... *oops* Jaja, jag säljer ju oxå, inte bara köper..!!! Inte skälla på mig.. Tycker om att skämma bort min lilla prinsessa. Hon tycker om att få nya kläder, så d så..!!


Poker och hockey för mannen ikväll.. han är sjuuuk, så d får man då. Tycker om att pyssla om min älskling... :-)



Funderar över om jag och Mandis ska åka in till stan imorrn och träffa Alexandra och lilla Benji.. Hon upplyste mig om att sist vi träffades var i oktober!!! - Det är ju sjukt tragiskt..!! Det måste d bli ändring på..!! Så d kanske blir Rum för barn imorrn då.. skoj :-D



Försöker planera inför helgen oxå.. Shopping för hela slanten om jag känner lillasyss.. ;-) hehe... Fast på lördag ska vi och Andreas på inspelningen av Kockduellen,- Kändis Kockduellen för att vara exakt. Men d är slut vid fyra, så då är d bara att dra hem en sväng och göra sig iordning för då ska d bli utgång!!! :-D Har inte varit ut på evigheter!!! Säkert två år.. :-o :-o Ännu mera tragiskt, jag vet... Ni kan ju gissa hur mycket jag längtar då...? Får min älskade syss här plus utgång!! Jihoo.. ;-)

Ska ev möta upp Alexandra & co på söder..!! Ska vi supa ihop.. inte bara vara morsor.. hehe..


Av Madeleine - 12 februari 2008 14:47



(x) stulit denna lista

(x) hamnat på sjukhus/akuten

(x) förlorat någon jag älskade

( ) dödat någon

(x) har bakat sockerkaka

(x) har velat dö

( ) lyssnat på samma låt en hel natt

( ) ätit godis istället för att gråta

(x) varit ordlös

(x) hatat värme

(x) har skrivit på någons arm

(x) dissat någon som ringt på min mobil

(x) dissat någon som gillar/gillat mig

(x) kännt hat mot någon som jag egentligen älskar

(x) har ångrat mig

(x) har varit svartsjuk

(x) har ätit middag med någon jag tycker om

( ) tror på det övernaturliga

( ) har hatat mina föräldrar

( ) ätit jättemycket och sedan spytt

(x) hatat min kropp och mitt utseende

( ) spelat gitarr hero

(x) sjungit i duschen

(X) har sett någon döende

( ) bott i kollektiv

( ) velat bara ge upp och lämna allt o alla

(x) har vibrerat av nervositet

(x) har tagit någon på asset

( ) har slängt porslin i väggen

( ) har tyckt att pengar är viktigare än nåt annat.

( ) har ogillat då folk frågar mig saker.

( ) drömmer ofta mardrömmar

( ) har körkort

( ) skulle kunna döda för någon.

(x) skulle dö för någon

(X) har en tatuering någonstans

( ) har en piercing någonstans

(x) har ett smeknamn

(x) somnat på golvet

( ) haft en ätstörning

(x) hånglat på tunnelbanan/stationen

( ) åkt buss genom halva sverige

( ) kastat mig framför ett fordon

(x) sytt flera stygn och fått ärr

( ) brutit kontakten med någon för en kyss

( ) tagit min kompis flickvän/pojkvän

( ) gjort en abort

(x) cyklat utan händer

(x) gråtit mig själv till sömns flera nätter i rad

(x) känt mig som ett as

(x) åkt snowboard i fjällen

(x) åkt skidor i fjällen

(x) lätt får blåmärken

(x) kysst mig själv i en spegel

(x) viskat i någons öra

( ) varit i asien

( ) besökt afrika

(x) skrapat upp knäna

( ) tuggat på ett grässtrå

( ) ägt en minigris

(x) hållit i en orm

( ) kollapsat av ilska

(x) varit så full att jag inte kunnat gå

( ) trott att jag varit odödlig

(X) blivit sviken av den jag älskat mest

( ) kastat min telefon i vattnet

(x) gått i sömnen

(x) vaknat av att jag gråter

(x) har gråtit i någons närvaro

( ) kört motorcykel

( ) klipper mitt eget hår

(x) har opererat mig

( ) önskat mig ett liv med en avlägsen person

(x) har sprungit en kilometer utan uppehåll

( ) har aldrig ätit fisk

(x) har sett en film mer än tjugo gånger

( ) kysser med öppna ögon.

(x) gillar att städa

(x) har varit lunarnörd

(x) kan tre eller fler språk

( ) har bra självförtroende

( ) tror på gud

( ) är en negativ jävel

( ) drömt att jag varit död

( ) trivs med min kropp

(x) är dålig på att säga nej

( ) har någon gång känt dödslängtan

(X) avskyr matte

( ) har varit på hultsfredsfestivalen

( ) har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet

(x) hade gosedjur som liten

(x) har förlorat en nära vän

( ) är emot abort

( ) faller nästan alltid för fel personer

( ) skulle kunna ge vad som helst för någon just nu.

( ) gillar muskler

( ) hatar mjölk

(x) vet hur det är att tappa andan av någons skönhet

( ) tycker att alla som inte kan slåss är veklingar

( ) har snusat

(x) har rökt

(x) har världens vackraste syster

( ) verkligen hatar att gå till tandläkaren

( ) bott i skåne

( ) vandrat mil för att träffa någon

( ) sovit i tält på vintern

( ) gjort lumpen

( ) har svårt att kunna lita på någon, inklusive mig själv

( ) bott vid havet

( ) klättat upp i en lyktstolpe

( ) kört hundspann

(x) varit på en travbana

( ) gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd

(x) vet hur det är att älska någon som är alltför långt borta

(x) druckit massa sprit i ren panik

( ) blivit tagen av polisen

(x) bytt mitt namn

( ) låtsas vara någon annan än den jag är ibland

(x) älskar någon och att den någon antagligen är du :)



Av Madeleine - 12 februari 2008 13:54



Idag har svärmor varit här på besök..! Lekt med en gnällig Amanda och käkat lite lunch. Hon hade med sig ett "My little pony" tyg som hon ska sy sängkläder till Amandas docksäng. Kommer att bli så sött ;-)



Trodde Amanda var på bättringsvägen men idag har hon varit super kinkig.. Känns mer och mer som om d är tänderna som spökar.. en fram tand har kommit fram men frågan är om inte den andra oxå är på väg...?

Fick en halv flaska välling och en alvedon sen piggnade hon på sig lite. Hon har precis somnat - för första gången idag!! Så d var nog väl behövligt att sova nu.. undrar hur länge hon sover??

Har hört att d ska vara rätt vanligt att dom blir rätt mammiga under den här tiden oxå, 10-12mån. Bara vill sitta i knä lr bli buren... Hoppas d inte är så, jag börjar ju jobba snart!!! :-o



Nu är det bara TRE dagar kvar till Emelina kommer..!! Nervös lillasyss?? Inte då.. ska ta hand om dig ja.. <3


Av Madeleine - 12 februari 2008 11:00



ALLMÄNT

1. Vad heter du?
Madeleine
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Nadja

3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Nadja

4. Vilket stjärntecken är du? Oxen
5. Vilken årgång är du? 83:a
6. Vart bor du? Sthlm
7. Bott utomlands? Japp
8. Flyttat antal gånger? 6ggr
9. Vart skulle du vilja bo? I en stor villa, typ Enskede området

10. Yrke? Gruppchef/arbetsledare

UTSEENDE

1. Hur lång är du?
1,63
2. Hur mycket väger du? *PIIIIP* - 10kg för mycket
3. Hårfärg och frisyr? Långt hår, blond upptill, mörkt under
4. Ögonfärg? Bruna
5. Mest nöjd med? Ögon
6. Minst nöjd med?  Magen
7. Skostorlek? 37/38
8. Glasögon? Nopp
9. Har du några piercingar/tatueringar? Japp, flera!! Å vill ha fler ;-)

FAVORITER

1. Filmer? Se7en, Braveheart, 50 first dates..
2. Låtar? Typ Umbrella, Takida - lyssnar på d mesta
3. Årstider? Sommar
4. Mat/dryck? Oxfilé och massa rödtjut
5. Djur? -
6. Färg? Rosa
7. Parfym? Ingen just nu... Tips?
8. Tv-program? Vänner, 2½män, Scrubs..
9. Sysselsättning? Familjen

KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka?
 Militärgrön luvjacka
2. Vad använder du just nu för skor? Svart/röda gympadojor alt. svarta stövlar
3. Favoritfärg på kläder? Rosa, militärgrönt, camo
4. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Fler jeans
6. Favoritaffärer? BikBok, Gina T
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Till mig själv = 0-200:- Till dottern = ca 1000:-

8. Vad har du för byxstorlek? *PIIIP*
10. Vad har du för tröjstorlek? *PIIIIP*

BLANDAT

1. vad heter din morfar?
Han hette Helge

2. Vad har du i din jackficka just nu? Fingervantar
3. Vad är du beroende av? Lypsyl och Coca Cola

4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vad tror du på? Kärleken
6. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? -

8. Vad köpte du senast? En klänning till dottern från Ej Sikke Lej
9. Har du nåt husdjur? - Inga nu.. haft två undulater (Maja & Melker)
10. Vad bor du i? Bostadsrätt - 5:a

PRYLAR

Plånbok:
En svart
Tandborste: tror d är en gul ifrån coop

Smycken: Förlovnings + vigsel ringarna, halsband "Happiness"
Solglasögon: -

Underkläder: Hotpants

Av Madeleine - 12 februari 2008 10:54



"Det vackraste smycke jag ser,

är det guld som glittrar i dina ögon,

när du är glad"

Ovido - Quiz & Flashcards