Alla inlägg under februari 2008

Av Madeleine - 19 februari 2008 15:12



Då har dagen snart gått.. eller iaf halva.. Snart kommer mannen hem från jobbet och grabben hem från skolan.. Dax att börja med middagen kanske.. Idag blir d potatis och fisk.. Kommer att bli så populärt.. NOT..


För en stund sen var ett par över och hämtade ett gäng kläder till deras lilla tjej. Amanda blev alldeles till sig då d kom en liten bebis hit. Hon ville ju leka med bebisen.. :-o Shit vad man saknar att ha en liten liten bebis då man ser en.. Kan inte riktigt förstå att Amanda har varit så där liten?!! Sjukt fort d går.. Om en månad och två dagar fyller hon ETT ÅR..!! Shit pomfrites..!!!

Iaf, dom blev nöjda med deras köp - en helt ny garderob till deras lilla Nova. Slängde med en liten bonus oxå, måste ju få nåt extra då man köper så mycket och dessutom hämtar kläderna!!!


Amandas läpp då.. syns inget.. ingn svullnad alls.. *puh* Verkar inte ha ont alls.. känt på tänderna och så men bryr sig inte då jag är där och pillar.. Såg nog läskigare ut än d var.... Hatar den här tiden.. - Lär dig att gå unge och skaffa bra balans..!!! :-o Nejdå... älskar varje minut med min prinsessa.. bara lite jobbigt med alla olyckor nu... Jag som är en nojig mamma bara...



Nu har jag städat undan extra sängen som Lillasyss haft.. nästan deprimerande.. varit mysigt att haft yrvädret hos sig varje dag.. ;-)



Av Madeleine - 19 februari 2008 14:46



1. Har du rökt? – Cigaretter - jadå.. nåt annat - nope

2. Har du snusat? – Provat bara..

3. Har du varit full? – Enligt bonussonen så blir jag aldrig d.. hahahaha...

4. Har du legat bredvid en kille i sängen? – Nope! - inte en alltså, FLERA! :-D

5. Har du blivit dumpad ? - Japps

6. Har du blivit alvarligt slagen? – Mer än en gång t.o.m

7. Tar du droger? – Aldrig

8. Har du strulat med en tjej? – Japps

9. Har du pussat en tjej? – Många gånger ;-)

10. Hatar du någon? – Hmm.. inte hatar.. ogillar kanske..

11. Älskar du någon? – Min man

12. Har någon av dina vänner svikit dig? – Det har hänt..

13. Har du ljugit för någon? – Mmm.. *sorry* 

14. Har du legat bredvid en tjej i sängen? – Det oxå ;-)

15. Hatar du dig själv? – Nope

16. Gillar du orange? – Absolut - retro ju..!! Looove 70-80-tal

17. Har du haft oskyddat sex ? – Mjooo..

18. Har du någon sjukdom? – Astma och allergi

19. Har du skämt ut dig för någon du gillar ? – haha.. ja, tyvärr..

20. Har du en gris? – Nope

21. Äger du en plattång? – Japps

22. Har du en bror? – Japp - en storebror

23. Har du sjukt bra humor? – Sjuk humor var ordet ;-)

24. Är du brunett? – Japps

25. Gillar du att stå i duschen i flera timmar? – Finns d nåt härligare??

26. Tycker du om hästar? – Nope

27. Har du en hund? – Nope

28. Har du skilda föräldrar? - Japps

29. Har du gått i simskola? – Ja, å duktig var jag!!

30. Har du sagt bög till en kille? – Tror inte d.. 

31. Har du sagt fitta till en tjej? – Det är mer troligt..

32. Har du fuskat? – På spel - ja   På prov - ja

33. Har du en tv på ditt rum? - Vilket är mitt rum då? Köket? Nä, i så fall.. hehe..

34. Har du lunar? – Definitivt NEJ

35. Har du MSN? – Japps

36. Har du bruna ögon? – Ja d har jag

37. Gillar du att fota? – Älskar att fota

38. Gillar du att festa? – Inte lika mycket längre.. 

39. Har du sett dig själv brinna? – Nope

40. Hjälper du dina vänner? – Om nån ber om hjälp.. 

41. Gillar du tacos? – Gotteligott gott.. Min Taccogratäng *mums*  

42. Tycker du att du är söt? – Nope

43. Har du dansat? – Ja, dansskola. Hiphop/funk, salsa, foxtrot, bugg, flamenco m.m

44. Har du spelat fotboll? – Japp, Ljungaverks IF

45. Äger du en Lacoste tröja? – Nope

46. Kan du stå framför spegeln i timmar om du bara får? – Definitivt INTE

47. Har du ätit sniglar? – Nope

48. Äger du en locktång? – Nope 

49. Gillar du tugga tugummi? – Inte överdrivet.. 

50. Borstar du tänderna varje morgon och kväll? – Självklart

51. Gillar du kläder? – Massor!!

52. Hatar du falska vänner? – Ja, i så fall är dom inte mina vänner

53. Gillar du räkna matte? – Nääää..

54. Är Måns Zelmerlöv snygg? – Snygg - skulle inte tro d.. Söt - lite..

55. Kan du sjunga? – Inte en ton

56. Har du sett någon dö? – Ja, flera gånger 

57. Har du gråtit inför en vän? – Ja, mer än en gång.. 

58. Säger du vad du vill? – Alltid

59. Är du stor? – För stor enligt mig..

60. Väger du mer än 50 kg? – Japps

61. Är du längre än 1.70? – Nope

62. Är du kortare än 1.60? – Nää..

63. Älskar du sommaren? – Sommaren är BÄST 

64. Älskar du vintern? – Hata

65. Har du mer än 6 par skor? – D har jag säkert.. men använder inte mer än två.. 

66. Brukar du sjunga i duschen? – Ibland..

67. Har du hoppat ut genom ett fönster? – Det har hänt ;-)

68. Har du mer än 3 par mjukis byxor? – Japps

69. Gillar du att städa? – Iihh.. pinsamt erkännande.. - Njaa... *pedant*

70. Gillar du att sova länge? – Inte längre.. 

71. Har du vart med om en olycka? – Nej

72. Är du förvirrad ? – Nope

73. Har du mer än 6 par byxor? – Ja, men använder typ tre..

74. Har du förlorat en vän? – Ja, tyvärr.. 

75. Gillar du att shoppa? – Oooojaaa..!!

76. Har du varit i Paris? – Japps

77. Gillar du spindlar? – Nej, verkligen inte

78. Klarar du dig själv? – Klarar jag av en familj bör jag klara mig själv.. illa annars.. haha...

79. Har du lagat mat? – haha.. vilka frågor.. inte riktigt till en gift småbarnsmamma.. - Ja, självklart lagat mat..!!

80. Är du klantig? – Inte speciellt.. 

81. Har du foppatofflor? – Japps

82. Har du mer än 20 låtar på din data? – Japps 

83. Sminkar du dig innan skolan? – Innan jobbet, - japps 

84. Har du träffat en kändis? – Japps

85. Har du mer än sju par nagellack? – Nope

86. Har du busringt? – Haha.. många många gånger

87. Har du skällt på din bror? – Japps

88. Har du en vän som skiter i dig? – Nope

89. Har du velat göra saker som du inte vågat? – Nope

90. Sover du med nått gosedjur? – Min man ;-)

91. Har du åkt nånstans dit du inte fått? – Japps

92. Vill du bara bort ibland? – Till en öde ö och bara vara ensam för en stund.. - varje dag.. haha..

93. Har du tältat? – Japps

94. Har du bränt dig? – Japps

95. Har du lekt med levande ljus? – Både som barn och vuxen :-o 

96. Har du en katt? – Nope

97. Skäms du ibland? – Nope

98. Bor du i Skåne? – Näää..

99. Brukar du vara på festivaler?- Nope 

100. Är du på sista frågan nu? – Hoppas kan man ju...


Av Madeleine - 19 februari 2008 12:36



Tittade bort för en sekund.. då var olyckan framme...!! SMACK in i bordet.. GALLSKRIKER... massa BLOD forsar ut ur munnen... HYSTERISK är bara förnamnet.. jag hanterar nödsituationer på jobbet dagligen utan problem men då d handlar om ens egna nära & kära blir man som handlingsförlamad och helt förkrossad.. Jag vet att jag inte kan passa henne konstant.. men hade jag kunnat d hade hon inte behövt ramla idag och spräckt sin läpp... Kommer säkerligen bli fler spruckna läppar oxå, känner mig inge bättre för d.. Känner mig som en kass skitmorsa nu..

Det var väl bra att läppen sprack, har ingen svullnad därför.. men hon blöder ju till och från hela tiden.. usch.. Stackars Mammas lilla älskling.. Förlåt.. :-(

Av Madeleine - 19 februari 2008 10:40



 Behöver er trogna och nya läsares hjälp..!!


Jag ska tatuera in min dotter namn - Amanda.. vet inte vart riktigt bara..

Jag har tre tatueringar på ryggen så där fungera d inte.. en på benet och en i ljumsken..

Nåt tips på typsnitt och placering? Ska d stå bara Amanda eller båda hennes namn - Engla Amanda..?? Funderar oxå på om d blir snyggt att ha med födelsedatum... Någon som har gjort liknande tatuering och har bilder på d..?? Och självklart dela med sig? Mycket tacksam för svar!!! - Help me ;-)



Av Madeleine - 19 februari 2008 08:20


Idag har jag min seeeega måndag.. blivit fel i skallen eftersom Syss var här ända tills igår.. fick liksom inte ha den softa trötta måndagen igår.. - Efter den här helgen så är jag sju resor värre trött idag!! Ont i fötterna så in i HELVETE..!! Har säkert gått flera flera mil i helgen.. igår stod stegräknaren på över 10 000 steg.. den roliga finessen på min mobil ;-) Å det bara igår... inte konstigt att fötterna tar död på mig..!!


Idag blir d lite städning.. få undan extra sängen och så... sen blir d SOFTA.. måste få en vilodag oxå..


Senare ska d komma några och hämta upp massa kläder dom köpt av mig på Tradera. Finns d nå bättre då d är någon i trakten som köpt av en åsså hämtar vinsterna..? Då slipper jag packa allt och pallra mig iväg till nån kassa service och skicka skiten.. - inte för att d är skit jag säljer.. men ja.. -  you get it ;-)


I helgen har Stumpan fått sin sjätte tand..!! :-D Fyra upptill nu och två där nere.. *sötnosa*

Biter i allt - å dom är ju sylvassa..!!!!! Bitit ett par gånger i bröstvårtorna... *gaaah* - dåligt ont  d gör... vet inte hur man får henne att förstå att man inte får göra så.. då man säger till henne så skrattar hon bara och ser så där super bsuig ut.. :-o   - BUSUNGE..!!!

Av Madeleine - 19 februari 2008 08:14


Dagens humör: utan humör...

Dagens mående: Trött och seg

Dagens frisyr: Ihop strulad tofs

Dagens klädsel: Mysbyxor och nya polotröjan

Dagens planer: Softa och städa

Dagens vill ha: Massa pengar

Dagens längtan: Jobbet

Dagens fundering: Varför sover inte Mandis längre på morron?

Dagens tråkigaste: Tomt utan Lillasyss

Dagens låt: Curly Sue - Takida

Av Madeleine - 19 februari 2008 08:08



"Små tjuvar går i järnkedjor.

Stora tjuvar går i guldkedjor"

Av Madeleine - 18 februari 2008 18:36



Helt FUCKING slut i fötterna och benen.. Sprungit på stan hela dagen..!! In och ut i ALLA affärer.. Emelie kunde inte missa en enda.. :-o Har jag inte visat henne alla Sthlms affärer nu så vet jag inte.....!!!?


Emelina fyndade en ny väska - som om hon behövde en till?? Men till min lycka så fick jag hennes gamla, å den är skitsnygg!! :-D Tack älskade Syss..!! Fick en halsduk oxå.. haha.. värsta arvegods centralen.. Hon orka inte ha så mycket packning.. Hihi... Shoppa på du.. ;-)

Hon köpte även en ny jacka, bok och ja.. inte koll...



Jag köpte bara en sak till Amanda idag :-o  - Det är sant..!!! Men skulle ha kunnat köpa massor... Fasiken vad mycket d finns.. nu när hon nästan kan ha stl 86 oxå så finns d ju ännu mer häftiga kläder..!!!

Eftersom våren är här så var ju Lillan tvungen att få ett par super rosa snygga Bamse solglasögon!! :-D - Värsta tuffa tjejen..!!!







Å jag fortsätter att chocka vidare.. köpte en till tröja till mig själv idag.. jag är verkligen på gång nu..!! :-o :-o



Efter middag på Mc Donalds så följde jag lillasyss på centralen, visade vart bussen skulle gå. Snabbt farväl då jag hatar att säga hej då... d är nackdelen med att flytta ifrån sina vänner och familj... :-( Har haft en underbar och mysig helg.!! Intensiv om inte annat... :-D hihi.. Vi saknar dig redan.. kom snart till oss igen..!!



Hem i värsta rusningen.. HATA att åka kommunalt hem då ju.. helt smockat i tunnelbanan.. Känns inte speciellt tryggt med en vagn där då... Men vad gör man.. om älskling skulle komma och hämta oss blir vi fast i bil köerna istället.. bara att välja mellan pest eller kolera..

Gjorde dealen att han fixa middag istället.. ;-) Mycket uppskattat att ha maten på bordet då man kom hem..!! Helt slut ju.. kommer att somna ovaggat ikväll.. Ska tömma i mig massa kaffe nu så jag håller mig vaken en stund till.. vara lite social med familjen kanske ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards