Alla inlägg under februari 2008

Av Madeleine - 23 februari 2008 22:42


Bara för att tillägga... jag har definitivt inte så STORA bröst som jag har på senaste bilden... endast MJÖLK...!!!

Gick upp till D-kupa då jag ammade.... nu blir dom bara mindre och mindre... *snyft*

Av Madeleine - 23 februari 2008 22:38


Av Madeleine - 23 februari 2008 21:47


Det här hade jag helt missat.....


---------------->




Lindsay Lohan - viker ut sig



Visst är hon vacker.. men VARFÖR?? Hon behöver ju verkligen inte göra d... Men d är bara att TACKA och bocka... Titta och NJUT ;-)



Av Madeleine - 23 februari 2008 21:14



Hur svarar du i hemtelefonen? – Madeleine


Hur svarar du i mobiltelefonen? – Madeleine


Ringer det mycket till dig? - dagtid - nja, kvällstid- njää


Ringer du mycket? – Jo, gör väl d...


Vem ringde du senast? – Mammsen


Dagens låt? – hmm.. ingen...


Dagens artist? – får väl säga Shirley Clamp då.. hon var ju med på Bingolotto.. enda artisten jag kom på.. Hon var ju på tjocken oxå ;-)


Senast kramat och när? – Min dotter, då jag la henne nyss..


Senast pussat och när? – Min älskling - min MAN..!!


Festivaler i sommar? – Sånt sysslar jag inte med ;-o


Antal timmar sömn inatt? – 7h


Sov du ensam? – Sover ALLTID med min man


Vem sov du hos senast? – Hos Mamma


Vem sov hos dig senast? – Mamma & Anders


Vem vet mest om dig? – Elin lr min Man såklart...


Vem vet du mest om? – Min man ;-)


Vad vill du ha just nu? -  En STOR Marabou choklad kaka.. :-o (röda veckan ju..)


Snyggast i Varberg ? - Ööhh.. var ligger d...??


Sista ordet? – Cheers


Av Madeleine - 23 februari 2008 20:41



Efter att jag träffade min underbara man så har jag lagt på mig en del hmpfh... trivselvikt.. Börjar nu känna mig en del obekväm i att väga så här mycket... Funderade på att gå med i Viktväktarna men d är ju så jäkla dyrt och tidskrävande.. har nu hört talas om Xtravaganza.com som oxå ska vara bra.. Ska kolla upp d lite mer på måndag.. priser och så vidare.. Finns en intensiv kurs på 15veckor.. tappa 10-30kg.. :-o - Fett nice.. :-) Återkommer om mer info om d..  Kanske ni får följa min viktnedgång.. förhoppningsvis..


Då jag träffade Tomas tränade jag 4-6gånger i veckan.. ut och gick minst en gång om dagen... :-o Det var annat då man var singel och hade all tid i världen..


Av Madeleine - 23 februari 2008 20:12


Nu kommer jag ihåg varför jag slutade med Bingolotto för 10 år sen...- d SUGER..!!! Hade jag vunnit hade d låtit annorlunda.. hahaha...

Lillan fortfarande vaken.. ligger och äter välling på Pappa...

Vet inte vad hon hamnat i för period.. trodde d var pga förkylningen först men nu undrar jag.. Hon MATVÄGRAR... äter ingen mat alls.. bara vällingen... Blir välling fyra gånger om dagen nu plus massa kex med massa massa smör... Fast tar inte det heller alltid... Någon fler med barn i samma ålder med samma problem?? Lider så fruktansvärt då hon inte äter.. varit så här i flera veckor nu... Förstår inte... Hon har alltid älskat mat..!!! Känns som om hon rasat i vikt nu... :-( Försöker få i henne allt, på alla sätt och vis...

Den här tiden brukar hon sova.. men inget verkar ju vara som vanligt nu.. bara att anpassa sig efter henne nu...



Putte och Nina var över.. killarna såg på hockey och jag och Nina snackade massa strunt som vanligt.. - Hon kom med roliga nyheter.. :-D Nu kör vi tjejen!! hihi...



Nu ska jag kika lite på Melodifestivalen... men bara pga att det inte är annat på TV....



Av Madeleine - 23 februari 2008 14:03



Nyss hemkommen från Kungens Kurva.. Det blev en ny skrivare till mannen, men ingen Lexmark från Elgiganten, utan en HP ifrån SIBA... blev ut och in i många butiker.. *suck* Tomas ville helst ha en svart, miniliten, trådlös och snygg skrivare.... Å rätt så billig.. gissa om den kombinationen är lätt att hitta??!! Det blev inte ens en kompromiss.. inget stämde med d han köpte.. den var vit/grå, dyr och stor... Scanner/kopiator/skrivare i ett.. Jag tycker den var kanon.. ;-) Gick och skriva ut kanonfina bilder ju.. hehe.. Jag måste ju oxå ha lite att säga till om.......



Sprang in på spelbutiken och köpte en Harry Boy till älskling och *håll i er* FYRA stycken Bingolotter... - Helt klart Emelinas fel...!!! Inte spelat på säkert 10år.. Andreas ville spela så då får vi väl göra d ikväll.. hahaha ;-) Vi och pensionärerna.. Men jag börjar ju bli gammal så d passar nog... :-o


Vet inte om vi ska dra till Lotta och spela, hon hade oxå köpt en lott.. Lämna lillbusan hemma med pappa... Sen dricka rödvin ikapp med svärmor.. och för att inte glömma... - spela Bingolotto..!! Lär väl bara vara Andreas som vinner ändå... - den lilla turungen..!!!!


Putte och Nina kommer snart över och ska se på hockeyn.. Hoppas Nina är frisk så hon inte smittar ungarna igen.. Nu får d vara nog med sjukdomar...!! För om jag känner henne rätt kan hon inte hålla sig ifrån Mandis... :-o Inte Mandis ifrån henne heller för den delen... ;-)


FBK-DIF

Innebär fight mellan bröderna Holmberg alltså...



Ytterligare en stor bragd idag - det blir FISKGRATÄNG med skaldjur till middag..!! :-)


Av Madeleine - 23 februari 2008 07:45


Torsten

Torsten är ett fornnordiskt mansnamn sammansatt av guden Tor och ordet sten. Namnet kan betyda antingen hårdför eller åskvigg. Torsten är ett av de namn som blev populära på 1800-talet då en av karaktärerna i Esaias Tegnérs Frithiofs saga bär namnet. De senaste decenierna har namnet mest förekommit som andranamn. 31 december 2005 fanns det totalt 19702 personer i Sverige med namnet, varav 6532 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 83 pojkar namnet, varav 5 fick det som tilltalsnamn.



Torun

Kvinnonamnet Torun är ett gammalt nordiskt namn som åtefinns på runstenar. Första delen av namnet kommer naturligtvis från gudanamnet Tor och andra delen kommer troligtvis från verbet unna i den gamla betydelsen älska. Namnet är mycket ovanligt, och endast några enstaka flickor i varje årskull får namnet som tilltalsnamn. 31 december 2005 fanns det totalt 340 personer i Sverige med namnet Torun varav 213 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 11 flickor namnet, varav 6 fick det som tilltalsnamn.


Ovido - Quiz & Flashcards