Alla inlägg under februari 2008

Av Madeleine - 20 februari 2008 21:27


Jäkla Alexandra... först gör du mig hooked på barnvagnar.. och nu på tok rabattkupong shopping!!!! *gaaah* SMOSK en till beställning idag då.. 600:- bara sådär... Men d blir fina presenter till lillgumman då hon fyller år.. En klänning och ett par tuffa jeans. Okej, mamma fick oxå en del... en kjol, ett skärp och ett par strumpbyxor.. :-D Känner mig ändå nöjd.. Tack vare Alexandras kuponger så fick jag nog minst 300:- rabatt!! :-o :-o Grymt..!!! Tack darling..!! - Vad skulle jag göra utan dig?? *pöss*








Angående märkes kläderna då...


Jag måste nog säga att alla dessa klädmärken har skitbra kvalitet och underbara färger. Sen tycker jag nog att Meandi och Molo Kids har dom finaste och roligaste mönsterna. Kan inte tänka mig att köpa en randig body ifrån Katvig bara för att d är Katvig, då jag kan hitta en likadan på H&M lr Lindex.. Jag handlar d mesta märkeskläderna på Tradera, en del i affärer.. Men d är inte pga att d är ett visst märke - bara för att jag tycker dom är sååå fina!! Är ju helt galen i allt retro, underbara 70 och 80-tal..!!

Dömde ut många som bara handlade märkeskläder till sina barn.. - dom växer ju så d knakar, varför köpa så dyra kläder?? Åsså sitter jag här själv... ja, vad säger man??


Av Madeleine - 20 februari 2008 20:03



Det blev ingen fisk idag heller.... - för Mannen bjöd mig på restaurang istället :-D Min underbara älskling!! - Tack..!!! Blev en Fläskfilé Black and white för mig *mums mums* och en halv kanna rödvin!! Attans vad gott d var..!!! Hur mysigt som helst var d.. riktigt länge sen vi var ut och åt.. gjorde inget att lillskrotan var med.. hon är ju alltid så snäll ändå.. ;-) Hon snackade och flörtade med servitörerna bara.. hahaha..


Min älskade mamma ringde då vi satt och käka.. hon ringde med underbara nyheter... - Hon kommer hit inatt!! Stannar över en dagen bara men ändå en dag med Mammsen!! Hon hade abstinens.. saknade Mandis så fruktansvärt nu... Anders är oxå med såklart, men han ska jobba. Ska försöka hålla oss vakna tills dom kommer men kan bli svårt...


Nu ska vi njuta vidare av vår barnfria kväll... ;-)


Av Madeleine - 20 februari 2008 15:38


IdaT, Molo Kids, Meandi, Småfolk, Katvig och Plastisocks


Vilket märke är bäst??

-----------------------------------------------------------------------

IdaT


Ida T är ett danskt märke som började i april 2005.
Idag är vi vana vid att det kommer nya, fina djurtryck i alla möjliga olika färger i varje kollektion. Men då när det begav sig så var det första mönstret apan.
Den fina apan kan vi även se i dagens kollektioner och är fortfarande lika populär. Ida T gör kläder för barn i åldrarna 0-8 år.


----------------------------------------------------------

Molo Kids


Molo Kids från Köpenhamn startade 2003.
Därefter har deras designade kläder spridit sig över världen.
Molo´s tankar kring deras kläder är att de ska vara fria och uttrycksfulla. Deras kläder har väldigt färgglada mönster och de vågar blanda både färger och mönster. Även de kläderna som är lite mer enkla bryta av med en skarp färg för att skapa liv.









------------------------------------------------


MEANDI



Meandi´s design är stilren med lekfulla färgkombinationer och deras kläder håller högsta kvalitet. Dom inspireras av deras egen uppväxt under 70-talet både i mönster och i färgval. Men framförallt använder dom deras erfarenheter som föräldrar. Dom vet att barn vill ha mjuka och sköna kläder, varje barn vill precis som vi vuxna förmedla sin personlighet genom sina kläder. Är man en tuff tjej vill man visa det, är man en cool kille vill man självklart förmedla det.


---------------------------------------------------------


SMÅFOLK



Småfolk startades 2005 utav Maria Grandjean och Tana Kretzschmer från Danmark.
Deras kläder har väldigt glada färger, många fina djurmotiv och coola mönster. Mycket retrokänsla över motiven.






-------------------------------------------------


KATVIG


This is the Katvig logotype.


Historien om Katvig började 2003 i Danmark. Kathrine och Vigga (KATVIG) möttes på en mammaträff och har sedan dess tillsammans designat barnkläder som är mycket 70-tals intresserade. Typiska print är "apple" och även deras randiga kläder i härliga färger. Velourkläder i supercool retrodesign finns också med de typiska 70-talsfärgerna. Brunt, orange och grönt.





-----------------------------------------------


PLASTISOCK


Plastisock är ett svenskt märke som startade 2005.
De ville göra sköna, snygga och roliga kläder som både killar och tjejer gillar att bära. Det är så onödigt att begränsa världen till att vara rosa och blommiga för flickor och blå med bilar för pojkar. Hos Plastisock får man blanda precis som man vill.









 


----------------------------------------------------------

- Jag ska forska lite i ämnet och återkommer senare ikväll med mina åsikter... hoppas på att ha fått en del kommentarer innan ;-)

Av Madeleine - 20 februari 2008 14:34



Då har man gjort en kraftansträning och städat igen.. dammsugning och dammtorka.. ska fixa tvätten snart oxå.. Vet inte hur vi skulle ha klarat oss om vi inte hade byggt om ena toaletten till tvättstuga... - tvättar ju typ varje dag..!! Orka boka tid i tvättstugan....



Idag ska Adde Padde till sin mamma, - d var på tiden! Hoppas han får d kul där.. Det betyder BARNFRIA ikväll..:-D Lr Mandis är ju hemma, men hon somnar ju före åtta..!

Hoppas oxå han har haft kul på utflykten idag!!! :-)


Angående systrarnas Mupp kommentarer om att lampan skulle bli snygg i vardagsrummet istället - ni vet ju att vi inte kan ha taklampa i vardags.. tog ju bort knappen då vi satte upp fondväggen!!!! Vi får lösa lampproblemet där på annat vis... någon snygg vägglampa eller spottisar...

Beställde iaf inte lampan.. den var bara 30cm - känns lite fjuttigt..

Blev kläder till mig och mannen istället..!! :-) Nu är jag verkligen igång - och det går inte att stoppa mig!!! hahahaha... Shopoholic - that´s me..


 




















Ett par jeans, en höstgul tunika och en snygg t-tröja till mig.

Tomas ska få två snygga t-shirtar!! Då blir han glad ;-)







 

Fick precis en inbjudan till Svärmor ikväll.. ta ett par glas vin eller två ;-) Hmm.. låter rätt lockande efter en supergnällig Amanda dag... Fast vart tog barnfria kvällen vägen då... Hmm... vad ska man prioritera??



Av Madeleine - 20 februari 2008 12:00



Ibland måste man undra hur en del människor fungerar...??? Om d helt slagit slint i skallen.. Nåt är iaf allvarligt fel...



Nyss ringde Cissi, ville höra om jag skulle hänga på till globen och luncha.. men saken med henne och hennes man är att dom ALLTID ringer i sista sekund :-o Klockan tolv skulle hon lämna in bilen där och ringer typ kvart i.. haha.. Kunde inte följa med eftersom Amanda sover än.. :-(

Ville ju träffa henne.. Hon är superhög gravid!!! Bebisen ska komma den 4:e mars!! Bestämde att jag skulle komma över och fika nån dag nästa vecka istället ;-) Kommer inte alls bli nå avis på hennes STORA mage :-o



Missade morsorna inne stan idag.. sorry.. nästa gång följer jag med..!! Hoppas ni hade d trevligt iaf och att ungarna hade kul..!!


Imorgon tror jag att Irené och hennes goa Fabbe kommer hit på fika..!! Det ska bli mysigt... kidsen få leka lite och morsorna surra :-o hihi..

Nu är det bara en vecka kvar av mammaledigheten!! - Bara att passa på att njuta.. shit - sen är man tebax i arbetslivet!! Helt galet fort d har gått..! Men jag längtar ju faktiskt till nya jobbet ;-)





Har gjort iordning en beställning från Halens på morron.. inte skickat iväg den än.. inte bestämt mig.. lite kläder åsså en lampa.. vet inte om den är snygg lr inte.. Vad tycker ni? Skulle den passa i sovrummet??



Av Madeleine - 20 februari 2008 08:39



Vivianne


Vivianne är ett kvinnonamn med latinskt ursprung; vivus - levande. Namnet har aldrig varit särskilt vanligt i Sverige och har fått byta namnsdagsplats vid flera tillfällen, bland de yngsta är namnet mycket ovanligt. 31 december 2005 fanns det totalt 2763 personer i Sverige med namnet, varav 1047 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 9 flickor namnet, varav 2 fick det som tilltalsnamn.

Av Madeleine - 19 februari 2008 20:32



Lagt in en bild i gårdagens inlägg "Slutkörd" - Mammas tuffing i glasögon ;-)


Har fått en massa paket idag.. Brevbäraren plingade på och gav mig TRE stycken paket idag!! Han är så snäll våran brevbärare.. han kan lika gärna strunta i att plinga på och låta mig hämta ut paketen på närmsta kassaservice.. Måste nog tacka honom nästa gång!! :-)

IdaT byxorna i ett paket, Molo-body och Meandi-body i ett annat och till sist Hello Kitty leksaks mobilen. Har fått test leka bara lite med den idag.. ska ju få den i 1års present.. ;-)



Sötaste tjejen i Molo-bodyn



Av Madeleine - 19 februari 2008 19:48



Kvällen är här och jag unnar mig ett par glas vin... det bästa sättet att avsluta min softa dag..!! :-)


DIF-SSK ikväll.. - Go go Djurgården..!!

Shit, länge sen vi var på match.. :-( Tomas ska iväg nästa helg med grabbarna på jobbet.. - orättvist!!



Till middag blev d biff och potatis istället, blir fisk imorrn istället.. där hade ni tur boys.... :-o Mitt i middan fontän-kräks Amanda.. hur mycket som helst.. Tror d var pga stora bitar i maten.. så då var d bara att lägga sig ner på golvet och skura.. åter igen... Sen var hon Pappas flicka resten av kvällen.. hon är nog arg på mig sen tidigare idag :-(


Hann ut en sväng på promenad.. postade lite paket och handlade mera välling..!!


Fick en eventuell glad överraskning idag - Mamma tänkte komma ner hit om två helger, då bror fyller år!!! :-) *sakna dig*



Nu ska jag surfa in på Nestlé och Sempers sida.. samlar på sträck koder så man får fina prylar ;-) haha... Mannen blir galen på mitt sparande.. :-D

Sen ska jag lägga in lite bilder på mannens data så jag kan lägga in några här på bloggen ju... Cheers!!!


Ovido - Quiz & Flashcards